یورش صهیونیست‌ها به کرانه باختری و کشتار مادران باردار
کد خبر: 4205720
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
در 162مین روز جنگ غزه

یورش صهیونیست‌ها به کرانه باختری و کشتار مادران باردار

نظامیان رژیم اسرائیل صبح امروز به مناطقی در بیت لحم و قلقیلیه واقع در کرانه باختری یورش بردند و در تداوم جنایات خود علیه ملت مظلوم فلسطین، مناطق مختلف نوار غزه را هدف حملات خود قرار دادند که در پی آن دست‌کم ۳۶ فلسطینی در مرکز و ۳ فلسطینی در جنوب نوار غزه به شهادت رسیدند.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری شهاب فلسطین، در نتیجه حملات توپخانه‌ای ارتش اشغالگر به غرب «النصیرات» در مرکز نوار غزه، ۳۶ فلسطینی که بیشتر آن‌ها زن و کودک بودند، به شهادت رسیدند.

رژیم صهیونیستی صبح امروز شنبه با بمباران منزل مسکونی خانواده الطباطیبی در غرب اردوگاه جدید در النصیرات واقع در مرکز نوار غزه، مرتکب جنایت جدیدی شد.

به نوشته المیادین، در این جنایت، دست‌کم 36 نفر شهید شدند که اغلب آنها کودک بودند و در میان شهدا، چندین زن باردار نیز به چشم می‌خورد.

حملات ارتش رژیم صهیونیستی به شمال شهر رفح در جنوب نوار غزه نیز یه شهادت مؤذن یکی از مساجد این شهر به همراه دو فرزند خود انجامید.

ارتش رژیم صهیونیستی همچنین اردوگاه «البریج» و مناطق «المغراقه» و «الزهرا» در مرکز نوار غزه و جنوب شهر غزه را نیز هدف حملات توپخانه‌ای خود قرار داد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی، صبح امروز اعلام کرد که ارتش اشغالگر در ادامه بمباران مناطق مختلف غزه از جمله شمال رفح، از شب گذشته تاکنون 12 منزل مسکونی «امن اعلام شده» را بمباران کرد. این دفتر در ادامه دولت آمریکا، جامعه بین‌الملل و رژیم صهیونیستی را مسؤول کامل افزایش این جنایات در حق غیرنظامیان تحت محاصره فلسطینی و عواقب این جنایات جنگی دانست.

دفتر اطلاع‌رسانی دولتی در غزه از همه کشورهای آزاده جهان خواست تا برای توقف نسل‌کشی در غزه که 162 روز از آن می‌گذرد، بر رژیم اشغالگر فشار وارد آورند. رسانه‌های محلی از شهادت بیش از 80 شهروند و مجروحیت ده‌ها نفر که اغلب آنها زن و کودک هستند، در بمباران‌های پراکنده منازل و ساختمان‌های مختلف در شهر غزه، اردوگاه النصیرات و رفح خبر می‌دهند.
بر اساس آخرین آمار اعلام شده، شمار شهدای غزه به 31490 نفر و شمار مجروحان به 73439 نفر رسیده است و هزاران نفر هنوز در زیر آوار هستند.
بامداد امروز، رژیم صهیونیستی همچنین یک ساختمان مسکونی هفت طبقه را که آوارگان فلسطینی را در خود جای داده بود در نزدیکی بیمارستان الشفاء در شهر غزه هدف قرار دادند که به شهادت‌ و زخمی شدن ده‌ها نفر منجر شد و هنوز شمار زیادی از قربانیان در زیر آوار هستند.

یک منزل مسکونی در خیابان الجلاء، یک منزل در محله التفاح غزه، یک ساختمان در محله الرمال در مرکز نوار غزه، مسجد العلمین در اردوگاه جبالیا  نیز به سرنوشت مشابهی دچار شدند. از سوی دیگر، توپ‌خانه‌های اسرائیل، چندین نقطه در شهرک بیت‌حانون در شمال نوار غزه را هدف قرار دادند.

انتهای پیام
captcha