سازمان همکاری اسلامی محدودیت علیه نمازگزاران فلسطینی را محکوم کرد
کد خبر: 4205740
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۷

سازمان همکاری اسلامی محدودیت علیه نمازگزاران فلسطینی را محکوم کرد

سازمان همکاری اسلامی محدود کردن آزادی عمل نمازگزاران فلسطینی را که از سوی نظامیان اسرائیلی با نصب موانع آهنی در اطراف مسجد الاقصی و با هدف تغییر وضعیت حقوقی و تاریخی این مکان مقدس انجام شده است محکوم کرد.

به گزارش ایکنا به نقل از خبرگزاری کوست(کونا)، سازمان همکاری اسلامی با صدور بیانیه‌ای نصب موانع آهنی در اطراف مسجد الاقصی و محدود کردن آزادی نمازگزاران با هدف تغییر وضعیت حقوقی و تاریخی این مسجد مقدس را محکوم کرد.

در بیانیه سازمان همکاری اسلامی آمده است که یورش به مسجدالاقصی و حمله به نمازگزاران در صحن‌های این مسجد، نقض آشکار قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های سازمان ملل است.

این سازمان بار دیگر تأکید کرد که شهر قدس بخشی جدایی‌ناپذیر از سرزمین فلسطین اشغالی و پایتخت کشور فلسطین است و مسجد مبارک الاقصی، عبادتگاهی پاک برای مردم فلسطین است.

 این بیانیه افزود: تمامی اقدامات و تصمیمات اسرائیل با هدف تحمیل حاکمیت بر بیت‌المقدس و مقدسات مسلمانان و مسیحیان به‌ویژه مسجد‌الاقصی غیرقانونی بوده و بر اساس قوانین بین‌المللی و قطعنامه‌های مربوطه سازمان ملل باطل تلقی می‌شود.

سازمان همکاری اسلامی با تأکید بر رعایت احترام به اماکن مقدس و آزادی عبادت در آنها، رژیم اشغالگری اسرائیل را مسئول عواقب تخلفات در قدس و مسجدالاقصی دانست و از جامعه جهانی خواست که مسئولیت‌های خود را برای پایان دادن به این تخلفات رژیم صهیونیستی، که منجر به تقویت خشونت، افزایش تنش و برهم زدن امنیت و ثبات در منطقه می‌شود، بپذیرد.

انتهای پیام
captcha