متخصصان تولید در تحقق شعار سال تلاش کنند
کد خبر: 4207608
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۸

متخصصان تولید در تحقق شعار سال تلاش کنند

امام جمعه شاهرود به الزامات تحقق شعار سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: امسال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده و این به آن معنی نیست که مردم عادی به تولید بیایند لذا باید متخصصان تولید به این حوزه ورود داشته باشند.

حجت الاسلام امینی امام جمعه شاهرود

به گزارش ایکنا، به نقل از ستاد نماز جمعه استان سمنان، حجت‌الاسلام عباس امینی، امام جمعه شاهرود، امروز، 10 فروردین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شاهرود با اشاره به تقارن ایام شهادت امام علی (ع) و روز طبیعت، گفت: احترام به طبیعت بسیار خوب است اما باید امسال مراقب بود زیرا نیاز است که حریم ماه مبارک رمضان و امیرالمومنین(ع) حفظ شود زیرا حریم‌شکنی آثار بدی دارد.

 وی به الزمات تحقق شعار سال ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: امسال توسط رهبر معظم انقلاب جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری شده و این به آن معنی نیست که مردم عادی به تولید بیایند لذا باید متخصصان تولید به این حوزه ورود داشته باشند.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه یکی از مهمترین و مردمی‌ترین ارکان اقتصاد که در قانون اساسی هم به آن اشاره شده، تعاونی‌ها است، اظهار کرد: متأسفانه علیرغم اینکه تعاونی‌ها حتی دارای وزارتخانه هستند و از اوایل انقلاب هم به آن توجه خوبی صورت گرفته بود، تعاونی‌ها آنچنان که باید و شاید در کشورمان فعالیت ندارند.

به گفته وی؛ تعاونی‌ها مردم را به تولید گره می‌زنند زیرا تعاونی‌ها باید رشد پیدا کنند و در کنار آن باید خصوصی سازی و اصل ۴۴ قانون اساسی را نیز مورد لحاظ قرار داد.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه خصوصی‌سازی از سابق تاکنون روند خوبی نداشته متذکر شد: تسهیلگری یکی از مهمترین اقداماتی است که دولت‌ها باید صورت دهند برای مثال بورس یکی از نمادهای مشارکت مردم در اقتصاد است اما گاهی وقت‌ها با بورس و سرمایه‌های مردم بازی می‌شود و آنها را به باد می‌دهند لیکن اگر قرار است مردم در اقتصاد مشارکت داشته باشند باید بورس ما دارای قاعده و قانون باشد.

حجت‌الاسلام امینی با اشاره به اینکه جمعه هفته آتی روز قدس است، یادآور شد: روز قدس یادگار امام راحل (ره) است و ما چهار دهه است که حمایت از مردم فلسطین را در کشورمان داریم اما شاهد هستیم ۱۸۰ روز است که مردم غزه بدترین جنایت‌های بشری را شاهد هستند لذا قدس امسال باید  متفاوت‌تر از سال‌های قبل باشد.

انتهای پیام
captcha