نسل جوان با مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه آشنا شوند
کد خبر: 4209766
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۹
مدرس قرآن:

نسل جوان با مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه آشنا شوند

علی فتح‌الهی با اشاره به هجمه‌هایی که از سوی دشمنان علیه دین و قرآن انجام می‌شود، گفت: ضرورت دارد در زمینه بیان مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه به نسل جوان به زبان مخصوص به این نسل اقدام شود و تلاش خود برای انس بیشتر نسل جوان با قرآن و نهج‌البلاغه را به کار بگیریم.

مراسم تجلیل از استاد علی فتح‌الهیبه گزارش ایکنا از لرستان، علی فتح‌الهی، از مدرسان و پیشکسوتان قرآنی استان لرستان عصر سه‌شنبه، ۲۱ فروردین‌ماه در آیین تجلیل از مفاخر قرآنی که به همت جهاددانشگاهی واحد لرستان و مشارکت برخی ادارات فرهنگی و قرآنی استان لرستان انجام گرفت، با تبریک به مناسبت عید سعید فطر و تقدیر از برگزارکنندگان این مراسم به فصاحت و بلاغت و زیبایی‌های قرآن کریم اشاره کرد و گفت: متاسفانه در مراکز آموزشی در زمینه آموزش قرآن و معرفی زیبایی‌های قرآن کم‌کاری شده و ما شاهدیم برخی از دانشجویان در قرائت ساده قرآن و حتی حفظ سوره‌های کوتاه قرآن مشکل دارند.

وی افزود: شایسته است با توجه به هجمه‌هایی که از سوی دشمنان علیه دین و قرآن انجام می‌شود ما در زمینه بیان مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه به نسل جوان به زبان مخصوص به این نسل بپردازیم و تلاش خود برای انس دادن بیشتر نسل جوان با قرآن و نهج‌البلاغه را به کار بگیریم.

لازم به ذکر است، استاد علی فتح‌الهی دکترای ادیان و عرفان دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات را در سال 1371، کارشناسی ارشد الهیات (ادیان و عرفان) دانشگاه تهران را در سال 1368 و کارشناسی الهیات (ادیان و عرفان) را در دانشگاه تهران طی کرده است.

وی سوابقی همچون دانشیار ادیان و عرفان، دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد، مدیر گروه دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد، رئیس پردیس علوم و تحقیقات لرستان دانشگاه آزاد اسلامی واحد خرم‌آباد، مدیر گروه کارشناسی دینی و عربی دانشگاه فرهنگیان، استاد مدعو ادبیات دانشگاه بوعلی سینا، استاد مدعو ادیان و عرفان دانشگاه سمنان را در کارنامه شغلی خود دارد.

از كتب تألیف شده از سوی این پیشکسوت قرآنی می‌توان به «تأثير روايات شيعی و نهج‌البلاغه بر مفاهيم عرفانی»، «كاوشی در تاريخ اديان بشر»، «سرّ نهان در مبانی تصوف و عرفان»، «الميسور في تعلم اللغة العربية» جهت دانشجويان انسانی، «اسلوب تعلیمیّ للنصوص العرفانيه باللغة العربیه»، «تجلی باورهای کهن در ریشه‌شناسی ایلات لر»، «بازجست موضوعی معارف قرآنی و روایی در ادب پارسی» و ... اشاره کرد.

انتهای پیام
captcha