آشنایی با معارف قرآن، راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی است
کد خبر: 4209803
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۴

آشنایی با معارف قرآن، راهکار مقابله با تهاجم فرهنگی است

نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری داشتن آشنایی به قرآن را برای همه انسان‌ها ضروری دانست و گفت: آشنایی با معارف دین و اسلام راهی برای مقابله با شبهات دشمنان و تهاجمات فرهنگی آنان در فضای مجازی است.

محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری

به گزارش ایکنا از چهارمحال‌وبختیاری، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی‌فقیه در استان امروز، ۲۲ فروردین در خطبه‌های نماز عید فطر در شهرکرد اظهار کرد: به تمامی مؤمنین توصیه می‌کنم در زندگی‌ها برای معارف اسلامی وقت بگذاریم و آشنایی با معارف اسلامی را عمیقاً دنبال کنیم.

وی با اشاره به ضرورت‌های بسط معارف اسلامی از توحید تا معاد در اسلام تا تولی و تبری در جامعه افزود: همگان تا حدودی این معارف را می‌دانیم ولی آنچه که مورد انتظار است، تحقیق و یادگیری بیشتر در این زمینه‌ها است.

نکونام سه منبع در اختیار مسلمانان را برای افزایش معرفت قرآنی، قرآن کریم، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه دانست و تصریح کرد: نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به قرآن برمی‌گردند و باید در زندگی‌ها قرآن را جدی‌ بگیریم و هر مؤمن، باید حداقل یک دوره تفسیر قرآن را بخواند.

وی داشتن آشنایی به قرآن را ضروری دانست و گفت: آشنایی با معارف دین و اسلام راهی برای مقابله با شبهات دشمنان و تهاجمات فرهنگی آنان در فضای مجازی است.

امام‌جمعه شهرکرد افزایش امید در دل مردم و جوانان را مهم دانست و افزود: خداوند متعال در قرآن کریم فرمودند که ما از میان مخلوقاتمان، امتی را داریم که همیشه قائم و به پا خاسته برای روایت جامع به زبان حق است.

نکونام ادامه داد: امروز این قرعه به نام من و شما افتاده است و خداوند امروزه ما را مصداق این آیه قرار داده است چرا که انقلاب اسلامی ایران ادامه‌دهنده راه پیامبران و امامان معصوم(ع) بوده و خواهد بود و همچنین دستاوردهای فراوانی داشته است.

وی با تأکید بر دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: نباید اسیر افکار بیگانه شویم و و القای دشمن در ما اثر کند زیرا القاهای دشمن پوچ و بی‌اثر است.

نکونام در پایان خطاب به نمازگزاران و روزه‌داران بیان کرد: راه خود را بدانیم و با امید و نشاط به این راه ادامه دهیم، مشکلات و موانع ما را سست نکرده و نخواهد کرد.

انتهای پیام
captcha