چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان قم تجلیل شد
کد خبر: 4210544
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۲:۱۱

چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان قم تجلیل شد

آیین گرامیداشت چهره سال انقلاب اسلامی در استان قم با معرفی و تجلیل از علیرضا قراگوزلو و با حضور جمعی از مدیران فرهنگی، اساتید و هنرمندان شناخته شده استان برگزار شد.

چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان قم تجلیل شدبه گزارش ایکنا از قم، به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان قم، آیین گرامیداشت چهره سال انقلاب اسلامی در استان قم با معرفی و تجلیل از علیرضا قراگوزلو و با حضور جمعی از مدیران فرهنگی، اساتید و هنرمندان شناخته شده استان  روز گذشته ۲۶ فروردین‌ماه برگزار شد.

در ابتدای این مراسم که با اجرای سید محمدجواد شرافت برگزار شد، پس از پخش ویدئو کلیپی با موضوع هفته هنر انقلاب اسلامی، مسعود نجابتی چهره سال هنر انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۱ کشور در سخنانی به فضای هنر انقلاب و مقاومت پرداخت و گفت: خارج از ایران و حتی در کشور‌هایی که فضای مقاومت اسلامی حکم‌فرماست و فضای کار هنری بسیار متفاوت است. مثلا در یکی از جشنواره‌های بین‌المللی با موضوع فلسطین داوران حاضر آثاری خنثی و خالی از پیام مستقیم را انتخاب کردند که من به مخالفت برخاستم. حقیقت این است که فضای فرهنگی و سیاسی در خارج از ایران در حوزه مقاومت و مسائل مرتبط با فلسطین بسیار بسته و خنثی است و آنها ملاحضاتی دارند که ما در ایران نداریم.

وی در خصوص رویداد بین‌المللی «انتقام در راه است» که در شهر دمشق سوریه برگزار شد، گفت: محل اکران آثار هنرمندان حاضر، در کنسولگری ایران در شهر دمشق بود که روز دوم این نمایشگاه حمله رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد. البته هم‌زمان با این رویداد در اردوگاه فلسطینی یرموک موکب هنری برپا شد که فضا و حال و هوای بسیار خوبی داشت.

در ادامه و پس از پخش ویدئو کلیپی از آثار علیرضا قراگوزلو چهره هنر انقلاب اسلامی سال ۱۴۰۲ استان قم، وی در گفتگو با سید محمدجواد شرافت از علاقه و ورودش به رشته گرافیک و فعالیت‌هایش در این عرصه گفت.

 وی به خاطرات خود از جبهه‌های دوران مقدس اشاره کرد و گفت: در سن ۱۴ سالگی در جبهه‌های جنگ تحمیلی حاضر شدم و از ترس اینکه دوباره اجازه حضور در منطقه را به من ندهند مرخصی نمی‌رفتم.

قراگوزلو در پایان سخنانش بیان کرد: تقابل اصلی میان حق و باطل هنوز مانده است و در این زمینه وظیفه سنگینی بر دوش هنرمندان است.

پایان‌بخش این مراسم تجلیل از این هنرمند فعال در عرصه هنر انقلاب اسلامی بود که با حضور سیدمهدی حسینی رئیس حوزه هنری استان قم، مصطفی ملائی رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر قم، مهدی توکلیان مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم و اساتید و پیشکسوتان هنر قم؛ مسعود نجابتی، مسعود شجاعی طباطبایی، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن محمودی، هادی گل‌محمدی، محمد مهدی نوری و محسن مقدادی برگزار شد.

انتهای پیام
captcha