فروش مسلمانان میانمار به باندهای قاچاق انسان در تایلند
کد خبر: 1333977
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۸

فروش مسلمانان میانمار به باندهای قاچاق انسان در تایلند

گروه بین‌الملل: گزارش‌های جدید حاکی از آن است که آن دسته از اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار که خانه‌های خود را برای فرار از مرگ خشونت‌آمیز توسط اکثریت بودائی این کشور ترک‌ کرده‌اند، در تایلند به باندهای قاچاق انسان فروخته می‌شوند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری «Reuters»، وضعیت بغرنج اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار به دلیل عدم رسیدگی مقامات این کشور، هر روز در حال بدتر شدن است.



مسلمانان روهینگیا، که بیشتر آنان در ایالت راخین میانمار سکونت داشته‌اند، هدف خشونت‌های چند ساله افراط‌گرایان بودایی هستند به طوریکه روستاهای مسلمانان روهینگیا به طور کامل سوزانده، مساجد تخریب شده و زنان و مردان مسلمان به وحشیانه‌ترین شکل‌ها کشته‌ و یا زنده زنده سوزانده شده‌ و عده‌ای نیز موفق به فرار شده‌اند.



مقامات میانمار با امتناع از اعطای حق شهروندی به اقلیت مسلمان روهینگیا و نامیدن آن‌ها به عنوان مهاجران غیرقانونی بنگلادشی، با وجود سکونت طولانی مدت آنان در این کشور، آنان را در معرض خشونت‌های افراط‌گرایان بودایی قرار داده و با وجود درخواست‌های مردم سراسر جهان، به وضعیت این اقلیت دینی رسیدگی نمی‌کند.



در این میان همسایگان میانمار حتی بنگلادش نیز از پذیرفتن اقلیت مسلمان روهینگیا امتناع می‌کنند و کسانی را که موفق به فرار به این کشورها شده‌اند، یا به کشتارگاه میانمار باز می‌گردانند و یا در مناطق مرزی رها می‌کنند.



انتشار گزارش‌های جدیدی در مورد فروش اقلیت مسلمان روهینگیا به قاچاقچیان انسان، نشان از وخیم‌تر شدن اوضاع آنان دارد.



یکی از مقامات ارشد پلیس سلطنتی تایلند بانکوک از یک روش مخفی غیررسمی پلیس تایلند برای رسیدگی به این مسئله خبر داد که «گزینه دو» نامیده می‌شود. در این روش که به اسم بازگرداندن اقلیت روهینگیا به میانمار انجام می‌شود، مسلمانان روهینگیا در میانه راه بازگشت از طریق مقامات تایلندی یا به قاچاقچیان انسان فروخته می‌شوند و یا به اردوگاه‌هایی مخفی در جنگل‌های اطراف منتقل شده و در شرایطی غیرانسانی نگهداری می‌شوند.



پس از آن مسلمانان روهینگیا را با زور و ضرب و شتم به عنوان برده به کار می‌گیرند. مسلمانان روهینگیا هر روز در این اردوگاه‌ها در نتیجه بیماری و گرسنگی می‌میرند و کسانیکه تلاش می‌کنند تا فرار کنند، بازداشت شده و زیر شکنجه جان خود را از دست می‌دهند. تنها راه خروج از این اردوگاه‌ها، داشتن بستگان یا آشنایان ثروتمندی است که بتوانند با دادن پول کافی فرد مورد نظر خود را آزاد کنند اما آنان که چنین بستگانی ندارند، در این اردوگاه‌های غیرقانونی باقی می‌مانند و یا به قاچاقچیان انسان فروخته می‌شوند.



تخمین زده می‌شود که تعداد زنان و مردانی که در هر یک از این اردوگاه‌ها نگهداری می‌شوند بین 500 تا 1000 نفر است.

captcha