تقوای قلبی کوتاه‌ترین راه خودسازی و لقاء‌الله است
کد خبر: 1334298
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۶
آیت‌الله کمیلی خراسانی:

تقوای قلبی کوتاه‌ترین راه خودسازی و لقاء‌الله است

گروه اندیشه: استاد برجسته اخلاق و عرفان اسلامی کشور با بیان اینکه مراقبه یک مسئله مهم اخلاقی است، گفت: با مراقبه می‌توان حضور خدا را در دل‌ها افزایش داد؛ تقوای قلبی راه طولانی خودسازی را کم و انسان را به لقاء‌الله می‌رساند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، آیت‌الله محمدصالح کمیلی خراسانی، استاد برجسته اخلاق و عرفان اسلامی کشور شنبه، 16 آذر در جمع کارکنان سپاه امیرالمؤمنین(ع) استان ایلام در محل حسینیه ثارالله ستاد فرماندهی این ارگان، اظهار کرد: انسان‌ها باید همیشه خود را در محضر خداوند دیده و مراقبه را در زندگی روزمره خود پیاده کنند؛ این مراقبه باید هر روز بیشتر شود تا در حد یک ملکه ذهن قرار گیرد.



وی عدالت را معتدل شدن در انجام واجبات و ترک محرمات دانست و گفت: چنین خصوصیتی در اثر مراقبه برای شخصی که چنین تمریناتی را انجام داده حاصل می‌شود و از طریق آن به راحتی می‌تواند ترک گناه کند.



آیت‌الله کمیلی خراسانی با بیان اینکه مراقبه یک مسئله مهم اخلاقی است، افزود: با انجام مراقبه می‌توان حضور خدا را در دل‌ها افزایش داد؛ تقوای قلبی راه طولانی خودسازی را کم و انسان را به لقاء‌الله می‌رساند.

captcha