اتخاذ سیاست مشترک توسط کشورهای اسلامی؛ یکی از شیوه‌های ایجاد وحدت اسلامی
کد خبر: 1343002
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳

اتخاذ سیاست مشترک توسط کشورهای اسلامی؛ یکی از شیوه‌های ایجاد وحدت اسلامی

گروه سیاسی: امام جمعه گچساران گفت: یکی از شیوه‌های ایجاد وحدت اسلامی‌، اتخاذ سیاست مشترک توسط کشورهای اسلامی است و این سیاست‌ها می‌توانند در روابط بین‌المللی و سیاست‌های اقتصادی و تشکیل بازارهای مشترک اقتصادی شکل گیرد.

حجت‌الاسلام سید‌امین‌الله حجازی ، امام جمعه  گچساران درگفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه ‌و بویراحمد، گفت: مقصود از وحدت اسلامی این است که پیروان هر یک از مذاهب گوناگون اسلامی در عین حال که عقاید و احکام خاص آن مذهب را برای خود حفظ می‌کنند و به آن‌ها پایبند هستند، در روابط اجتماعی، سیاسی و نظامی و اقتصادی و فرهنگی خود با مسلمین دیگر همسو و تابع مصالح عالیه اسلام و امت اسلامی باشند.

وی اظهار کرد: وحدت اسلامی حول محور دین و مشترکات اسلام، عامل مؤثر در پیشرفت مادی معنوی مسلمانان است و علما و اندیشمندان اسلامی با همفکری و آگاهی خود تلاش عمیق در جهت وحدت اسلامی در بین مسلمانان انجام دهند و موارد اختلاف را تا آنجا که ممکن است از بین ببرند.

امام جمعه  گچساران ابراز کرد: اولین و مهم‌ترین راهکار جهت همگرایی مسلمانان، گفتمان علمی است، بدین معنا که نظریه‌پردازان و عالمان دینی، فرقه‌های اسلامی در کنار هم قرار گرفته و گفت‌وگوهای علمی انجام دهند.

حجت‌الاسلام حجازی ادامه داد: در این گفت‌وگوها بر مسایل مشترک کنند و عالمان اسلامی از مبانی یکدیگر آشنا شوند؛ زیرا خیلی از مسائل اختلافی بین مسلمانان ناشی از آن است که فرقه‌های اسلامی از بعضی اصول و مبانی یکدیگر آشنایی کامل ندارند.

وی عنوان کرد: یکی از شیوه‌های ایجاد وحدت اسلامی ، اتخاذ سیاست مشترک توسط کشورهای اسلامی است و این سیاست‌ها می‌توانند در روابط بین‌المللی و سیاست‌های اقتصادی و تشکیل بازارهای مشترک اقتصادی شکل گیرد هم چنین می توان در صحنه های سیاسی در برابر دشمنان مسلمانان سیاست‌های راهبردی اتخاذ و به حمایت از مظلومان و آسیب‌دیدگان جهان اسلام پرداخت.

امام جمعه  گچساران اضافه کرد: یکی از عوامل مهمی که می‌تواند موجب وحدت بین دو گروه بزرگ اسلام شود، توجه به نقاط مشترک بین این دو مذهب است و مطمئناً مسائل مورد اتفاق میان این دو مذهب بسیار فراتر از موارد اختلاف است، اما غالباً مسائل مورد اختلاف مورد توجه قرار گرفته و مسائل و اعتقادات مشترک نادیده گرفته می‌شود، که یکی از عوامل ایجاد اختلاف و دوری هرچه بیشتر مسلمانان از نقاط مشترک مسلمانان است.

captcha