هفته وحدت منشأ انسجام مذاهب اسلامی است
کد خبر: 1360990
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۰

هفته وحدت منشأ انسجام مذاهب اسلامی است

گروه سیاسی: امام جمعه بهمئی گفت: هفته وحدت منشأ انسجام مذاهب اسلامی است و وحدت شیعه و سنی موجب برهم زدن توطئه‌های شوم و گسترده دشمنان اسلام می‌شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ازکهگیلویه ‌و بویراحمد، حجت‌الاسلام سید رحمت‌الله سیادت، امام جمعه بهمئی 29 دی‌ در مراسم میلاد پیامبر(ص) و امام صادق(ع) در جمع مردم این شهرستان، گفت: برگزاری با‌شکوه آئین‌‌های هفته وحدت و بزرگداشت این هفته نقش مهم و عمده‌ای را در تداوم همدلی و وحدت اقشار مختلف مردمان اهل تسنن و تشیع و خنثی‌‌سازی توطئه‌‌های دشمنان نظام اسلامی ایفا می‌‌کند.



وی اظهار کرد: امام علی(ع) می‌فرماید خداوند مخلوقی بهتر از پیامبر(ص) خلق نکرد، همان‌طور که پیامبر(ص) به امام علی(ع) فرمود غیر از من و خدا کسی از فضائل تو با خبر نیست و کسی جز تو و خدا از فضائل من باخبر نیست.



امام جمعه بهمئی بیان کرد: اگر بخواهیم آیات و احادیث قدسی را که در شأن پیامبر(ص) و ائمه است را تفسیر کنیم فضائل زیادی وجود دارد، در یکی از این آیات و احادیث خداوند می‌فرماید ای پیغمبر(ص) اگر به خاطر تو نبود دنیا را خلق نمی‌کردم.



حجت‌الاسلام سیادت ابراز کرد: در سوره توبه آیه 128 برخی از فضائل پیامبر(ص) را بیان می‌کنند که همانا پیامبری از سوی خودتان به سوی شما آمد که اگر سختی به شما وارد آید بر او نیز سخت آید و رئوف و مهربان و برخواسته از میان مردم و غمخوار مردم است.



امام جمعه بهمئی ادامه داد: هفته وحدت منشأ انسجام مذاهب اسلامی است و وحدت شیعه و سنی موجب برهم زدن توطئه‌های شوم و گسترده دشمنان اسلام می‌شود.



حجت‌الاسلام سیادت خاطرنشان کرد: امروزه همه ما مسلمانان چه شیعه و چه سنی دشمنان مشترکی داریم و باید با هم وحدت داشته باشیم و موانعی که وحدت را از بین می‌برد کنار بزنیم و با هم دوست و برادر باشیم و تنها کشوری که اقلیت‌های مختلف با آرامش کامل در آن زندگی می‌کنند کشور جمهوری اسلامی ایران است.



وی به شأن و منزلت امام صادق(ع) اشاره و عنوان کرد: امام می‌فرماید ما مفتخریم که مذهب ما مذهب جعفری است چرا که این مذهب و با موقعیتی که امام صادق(ع) داشت توانست انقلاب علمی و فرهنگی ایجاد و بیش از 4 هزار شاگرد تربیت و مذهب شیعه و امامت و قرآن را حفظ کند.

captcha