تحقق اقتصاد مقاومتی با بهره‌گیری از مدل اقتصاد اسلامی در بازارهای‌ بین‌المللی
کد خبر: 1382025
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۰
اقتصاددان استان مرکزی مطرح کرد:

تحقق اقتصاد مقاومتی با بهره‌گیری از مدل اقتصاد اسلامی در بازارهای‌ بین‌المللی

گروه سیاسی: اقتصاد مقاومتی تنها صرفا ویژه ابعاد داخلی کشور نبوده و باید با حضور توانمند و علمی و با استفاده از مدل اقتصاد اسلامی در بازارهای بین‌المللی نقشی مؤثر ایفا کرد.

ابوالفضل حاج‌کریم، معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل ورزش و جوانان استان مرکزی در رابطه با لزوم تحقق اقتصاد مقاومتی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، ضمن اشاره بر لزوم اجرایی شدن این طرح جامع و کامل، بیان کرد: برای تحقق این امر مهم که رهبر فرزانه انقلاب بر اجرایی شدن آن تأکید فراوان دارند باید آحاد ملت، دولت را همراهی کرده و این دو عنصر مهم جامعه دوشادوش یکدیگر در این مسیر حرکت کنند.

وی فرمایش مقام عظمای ولایت در این رابطه که فرمودند؛ «آنچه کشور را نجات می‌دهد، تکیه به نیروى داخلى و نگاه به درون است؛ هم در زمینه‌ اقتصاد، مسائل گوناگون اجتماعى و سیاسى و هم در زمینه‌ مسائل فرهنگى» را یادآور شد.

حاج‌کریم اظهار کرد: به نظر می‌رسد ‌تأکید مقام معظم رهبری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بیشتر در جهت تکیه به توانمندی داخلی، حداکثر بهره‌مندی از نیروهای بومی، بالابردن فرهنگ مردم کشور در استفاده از تولیدات داخلی و رعایت الگوهای فرهنگ غنی اسلامی و انقلابی در مسائل اقتصادی کشور است.

لزوم حرکت جهادگونه در حوزه‌ فعالیت‌های اقتصادی

وی در ادامه بابیان این مطلب که به‌منظور تحقق فرمایش ولی امر مسلمین باید حرکتی جهادگونه در حوزه فعالیت‌های اقتصادی صورت پذیرد، اضافه کرد: با توسعه فعالیت‌های اقتصادی چه در داخل کشور و چه در بازارهای برون‌مرزی(صادرات) خواهیم توانست بر مشکلات اقتصادی غلبه کنیم.

این اقتصاددان استان، اظهار کرد: با بالابردن و ارتقاء دانش تولید، افزایش تولیدات داخلی و حضور گسترده در بازارهای بین‌المللی می‌توان در تحقق اقتصاد مقاومتی موفق شد؛ چرا که اقتصاد مقاومتی تنها ویژه ابعاد داخلی کشور نبوده و باید با حضور توانمند و علمی و با استفاده از مدل اقتصاد اسلامی در بازارهای بین‌المللی نقشی مؤثری ایفا کرد.

وی در پاسخ به این سؤال که تأثیر اجرای اقتصاد مقاومتی بر تهدیدات بیگانگان خارجی چیست؟، بیان کرد: مردم ایران اسلامی با حضور دلیرانه در 8 سال دفاع مقدس، ‌شجاعت و رشادت خود را در حفظ آب، خاک و هویت اسلامی و انقلابی خویش در  مبارزه با بیگانگان به مصه ظهور رسانده و در دیگر فراز و نشیب‌ها نیز به خوبی درخشیدند.

به گفته این مقام مسئول، امروز بهره‌گیری از منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی، تحمل برخی فشارها، بالابردن دانش در تولید، حرکت جهادی در صرفه‌جویی و رعایت برخی اصول در استفاده از تولیدات داخلی می‌تواند با تهدیدات بیگانگان مقابله کنند.

captcha