جزئیات هجدهمین دوره مسابقات کشوری اذان، ابتهال و تواشیح اعلام شد
کد خبر: 1400007
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰

جزئیات هجدهمین دوره مسابقات کشوری اذان، ابتهال و تواشیح اعلام شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: جزئیات هجدهمین دوره مسابقات کشوری اذان،ابتهال و تواشیح از سوی اداره اوقاف خوزستان اعلام شد.

علی شریفی، مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، در خصوص جزئیات هجدهمین دوره مسابقات اذان، ابتهال و تواشیح که در آبادان برگزار خواهد شد، گفت: این مسابقات از 9 تا 16 اردیبهشت با حضور بیش از 300 شرکت‌کننده از سراسر کشور برگزار می‌شود.

وی با اشاره بر اینکه 35 گروه تواشیح، 34 مبتهل و 34 مؤذن در این دوره از مسابقات در بخش آقایان حضور خواهند داشت، در خصوص گروه‌های بخش بانوان گفت: 26 گروه تواشیح و 31 مبتهل بانو نیز در این دوره از مسابقات به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت.

مسئول امور قرآنی اداره‌کل اوقاف خوزستان با اعلام اینکه ولی یاراحمدی، مسول امور قرآنی سازمان اوقاف، دبیر این دوره از مسابقات اذان، ابتهال و تواشیح را معرفی کرد و گفت: خوزستان به عنوان میزبان این مسابقات وظیفه ایجاد فضای سالم و امن را برای متسابقین بر عهده دارد که مسئولیت بسیار سنگین خواهد در این زمینه خواهد بود.

شریفی نکته قابل توجه این مسابقات را جدایی همخوانی قرآن کریم از تواشیح دانست و گفت: در سال‌های گذشته این دو بخش به صورت همزمان برگزار می‌شد که باعث بروز مشکلات فراوانی در امر قضاوت می‌شد.

وی در پایان محل مسابقات مذکور برای آقایان و بانوان را سینما نفت شهرستان آبادان اعلام کرد که از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای برگزاری این مسابقات تعیین شده است.

captcha