ورودی امکانات پرورشی مدارس کم؛ انتظار خروجی فعالیت‌ها زیاد
کد خبر: 1400637
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۴
مسیب‌زاده تصریح کرد:

ورودی امکانات پرورشی مدارس کم؛ انتظار خروجی فعالیت‌ها زیاد

گروه اجتماعی: مدیرکل امور قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش میزان امکانات و موجودی که در اختیار بخش‌های پرورشی مدارس است را در برابر آنچه باید محقق شود، بسیار ناچیز برشمرد.

محمدرضا مسیب‌زاده، مدیرکل امور قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با بیان اینکه تربیت دینی دانش‌آموزان بر عهده یک نهاد و سازمان نیست و عوامل بیرونی همچون خانواده، جامعه و رسانه بر این امر تأثیر مستقیم دارند گفت: نمی‌توان بدون در نظر گرفتن شرایط هر یک از این شاخصه‌ها به ارزیابی میزان دین پذیری دانش‌آموزان در مدارس پرداخت.

وی در ادامه سخنان خود به وظایف مدارس در دین پذیری دانش‌آموزان اشاره و با اشاره به اینکه یکی از بهترین روش‌های تربیت دینی دانش‌آموزان الگوسازی است، گفت: الگوهای مناسب رفتاری از شخصیت‌های دینی باید استخراج و به دانش‌آموزان معرفی شود.

مسیب‌زاده ادامه داد: اگر مهر و مؤدت ائمه معصومین(ع) بر قلب و ذهن دانش‌آموز نقش بندد، به لحاظ اخلاقی برای همیشه بیمه خواهد شد. ما مدعی کار بی‌عیب نیستیم اما ادعا داریم که تمام توان خود را با توجه به امکانات موجود برای تربیت دینی دانش‌آموزان  بکار گرفته‌ایم.

اجرای طرح امام‌شناسی

وی به برنامه جدید اداره کل امور قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش در سال تحصیلی 93-94 اشاره و عنوان کرد: طرح «امام شناسی» با بهره‌گیری از سیره ائمه معصومین(ع) متناسب با مقاطع سنی مختلف برای دانش‌آموزان اجرایی می‌شود.

مسیب‌زاده به اجرای فعالیت‌های فوق برنامه اشاره و عنوان کرد: 9 عنوان مسابقه جهت شکوفا شدن استعداد دانش‌آموزان در قالب‌های قرائت، حفظ، مفاهیم، قرآن کریم، نهج‌البلاغه، مداحی، صحیفه سجادیه، نماز، اذان، احکام و انشای نماز در نظر گرفته شده است.

تشکیل 15 هزار هیئت مذهبی دانش‌آموزی

وی تشکیل 15 هزار هیئت مذهبی دانش‌آموزی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در زمینه تربیت دینی دانش‌آموزان برشمرد و گفت: فرهنگ مهدویت در قالب جلسات پرسش و پاسخ برای دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است.

معلمان؛ دارای بیشترین میزان سلامت کاری

مسیب‌زاده معلمان را از شاخصه‌های تأثیرگذار در تربیت دینی دانش‌آموزان به سبب روش و منش برشمرد و گفت: معلمان از جمله قشرهای فرهیخته جامعه هستند و این امر طی پژوهش‌های صورت گرفته نیز به اثبات رسیده است و مردم بیشترین سلامت کاری را در معلمان می‌بینند.

میزان امکانات بخش پرورشی مدارس؛ بسیار ناچیز

مدیرکل امور قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش میزان امکاناتی و موجودی که در اختیار بخش‌های پرورشی مدارس است را در برابر آنچه باید محقق شود بسیار ناچیز برشمرد و گفت: به لحاظ نیروی انسانی، امکانات و تجهیزات با محدودیت روبرو هستیم.

کمبود زمان برای اجرای برنامه‌های دینی و پرورشی

وی در پایان سخنان خود کمبود زمان برای اجرای برنامه‌های پرورشی و دینی را از دیگر محدودیت‌های پیش روی مسئولان مدارس به منظور تأثیرگذاری و ارائه الگوهای اخلاقی و دینی برشمرد.  

captcha