دغدغه‌های مراجع پشتوانه‌ای برای ورود مجلس به بحث بانکداری است
کد خبر: 1414881
تاریخ انتشار : ۱۷ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی:

دغدغه‌های مراجع پشتوانه‌ای برای ورود مجلس به بحث بانکداری است

گروه اقتصاد: به گفته ابراهیم نکو، بانکداری ما دارای اشکالات اساسی است که اگر برطرف نشود می‌تواند آسیبی اساسی به اقتصاد کشور وارد کند و اظهارنظر مراجع محترم تقلید در این باره، شروعی برای ورود مجلس خواهد بود.

ابراهیم نکو، عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌ا‌لمللی قرآن (ایکنا)، درباره اظهارنظرهای مراجع محترم تقلید درباره اشکالات سیستم بانکی کشور در دیدار با رئیس‌کل بانک مرکزی و برنامه‌های کمیسیون اقتصادی مجلس برای رفع این مشکلات اظهار کرد: در این زمینه در کمیسیون اقتصادی مجلس، حساسیت‌های لازم  ایجاد شده است و به نظرم این نگرانی مراجع عظام تقلید، نگرانی به جایی است؛ به خاطر اینکه بانکداری اسلامی موضوعی است که ورود علما و مراجع را می‌طلبد و اگر مراجع در آن جلسه تذکراتی داده باشند کاملا به جا است.
وی افزود: این امر دست نمایندگان مجلس را باز می‌گذارد تا به این مسئله ورود پیدا کنندد و از مراجع تقلید هم در این زمینه کمک بگیرند تا این نگرانی برطرف شود. متاسفانه بانکداری ما دارای اشکالات اساسی است که این اشکالات اگر برطرف نشود می‌تواند آسیبی اساسی به اقتصاد کشور وارد کند و چون اسلامی بودن آن هم مهم است اظهارنظر مراجع محترم تقلید در این باره، شروعی خواهد بود برای اینکه نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون اقتصادی به این مسئله ورود پیدا کنند.
عضو هیئت‌رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خود دولت هم می‌تواند اقدامات لازم و مراحل قانونی را برای رفع نگرانی علما، مردم و نمایندگان مجلس انجام داده و طرح‌هایی را در این زمینه ارائه دهد تا مورد بررسی قرار گیرد.
نکو در پایان اظهار کرد: مشکلات موجود در سیستم بانکی کشور باید به لحاظ فقهی دقیقا مورد بررسی قرار گیرد و نظر علما هم اعلام شود؛ چون بحث ربا و سودهای بانکی مطرح است و من گمان می‌کنم که باید یک بار و برای همیشه این را مورد بررسی قرار دهیم  تا این ذهنیت در جامعه از بین برود که در سیتم بانکی کشور ربا وجود دارد.

captcha