«دالایی لاما» پایان خشونت‌های بودائیان علیه مسلمانان را خواستار شد
کد خبر: 1427511
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۸

«دالایی لاما» پایان خشونت‌های بودائیان علیه مسلمانان را خواستار شد

گروه بین‌الملل: رهبر بودائیان تبت ضمن تقبیح حملات اخیر بودائیان علیه مسلمانان در برمه و سریلانکا، پایان دادن به خشونت‌ها علیه اقلیت مسلمان این کشورها را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «On Islam»، دالایی لاما اعلام کرد: من از بودائیان برمه و سریلانکا می‌خواهم پیش از هر اقدامی، تصویر بودا را در ذهن خود مجسم کنند.

وی خطاب به بودائیان افراطگرا، با بیان اینکه بودا مبلغ عشق و عطوفت بود، عنوان کرد: اگر بودا امروز بود از مسلمانان در برابر حملات شما حمایت می‌کرد.

مسلمانان برمه و سریلانکا در چند سال اخیر هدف شدیدترین حملات نژادپرستانه از سوی اکثریت افراط‌گرای بودایی قرار گرفته‌اند به طوری که تاکنون شمار زیادی به طرزی فجیع کشته و شماره زیادی نیز آواره شده‌اند و در شرایط بدی روزگار به سر می‌برند.

البته دالایی لاما قدرتی در میان بودائیان سریلانکا و برمه که پیرو فرقه دیگری از بودیسم هستند، ندارد و قدرت او به تبت محدود می‌شود اما به هر صورت شناخته‌شده‌ترین شخصیت بودایی جهان است.

این اولین باری نیست که دالایی لاما در حمایت از اسلام و مسلمانان سخن می‌گوید. وی سال گذشته نیز با ارسال نامه‌ای به رهبران بودایی برمه، خواستار پایان دادن به جنایات بودائیان علیه مسلمانان شد.

captcha