اعتراض بودائیان میانمار به فشار بین‌المللی برای کمک به مسلمانان روهینگیا
کد خبر: 3308267
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲

اعتراض بودائیان میانمار به فشار بین‌المللی برای کمک به مسلمانان روهینگیا

گروه بین‌الملل: بودائیان میانمار قصد دارند در اعتراض به فشار بین‌المللی بر این کشور برای کمک به پناهجویان مسلمانی که سوار بر قایق‌ها از این کشور فرار کرده‌اند، تظاهرات کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «Asiaone»، یکی از رهبران بودائی میانمار دیروز، 5 خرداد ماه، با اعلام خبر برگزاری تظاهرات، گفت: تلاش‌های بشردوستانه برای نجات مهاجران، خصومت علیه مسلمانان را در میانمار وخیم‌تر می‌کند.

تظاهرات اعتراض‌آمیز بودائیان میانمار قرار است، امروز، ششم خرداد در شهر یانگون برگزار شود تا پاسخی باشد به درخواست‌های بین‌المللی برای کمک‌رسانی به مهاجران و بررسی ریشه‌های مهاجرت از سواحل میانمار و کشور همسایه یعنی بنگلادش.

پامائوکا، راهب بودایی و از اعضای گروه برگزارکننده این تظاهرات می‌گوید: ما علیه برخی کشورهای خارجی که سعی می‌کنند به میانمار فشار بیاورند تا این پناهجویان را بپذیرد به طوریکه انگار آن‌ها از کشور ما هستند در حالیکه مهاجران بنگلادشی هستند، تظاهرات می‌کنیم.

دولت میانمار با وجود اینکه مسلمانان روهینگیا چندین نسل است که در این کشور زندگی می‌کنند، همچنان آن‌ها را مهاجران غیرقانونی بنگلادش یا بنگالی‌ها می‌خواند و علاوه بر ندادن حق شهروندی به این اقلیت، در سال‌های اخیر آن‌ها را در برابر شدیدترین خشونت‌ها از سوی بودائیان بی‌پناه رها کرده است.

بحران مهاجرت در آسیای جنوب شرقی در پی فرار مسلمانان میانمار به خاک تایلند، مالزی و اندونزی و پذیرفته نشدن آن‌ها از سوی این کشورها وخیم شده است.

بسیاری از مسلمانان روهینگیا با وجود خطرات فراوان سفر دریایی با قایق به سمت کشورهای همسایه را به ماندن در کشور خود ترجیح داده‌اند.

تعداد زیادی از این مهاجران در این سفر گرفتار باندهای قاچاق انسان شده و برخی نیز در دریا جان خود را از دست داده‌اند. عده‌ای همچنان در آب‌ها سرگردان هستند و شماری هم در اردوگاه‌های پناهجویان وضعیت وخیمی دارند.

در حالیکه هیچ‌یک از کشورهای جنوب شرق آسیا از میانمار و بنگلادش گرفته تا مالزی، اندونزی و تایلند این آوارگان را نمی‌پذیرند، تلاش‌های بین‌المللی برای کمک به این پناهجویان نیز با اعتراضات بودائیان میانمار که اکثریت این کشور را تشکیل می‌دهند، مواجه شده است.

پامائوکا می‌گوید: ما بنگالی‌هایی را که تلاش می‌کنند کشور ما و مردم ما را ببلعند، نمی‌خواهیم. آن‌ها باید همین الان به کشور خود برگردانده شوند.

مطالب مرتبط
captcha