هواپرستی، حسادت و تکبّر از مهم‏‌ترین موانع وحدت اسلامی است
کد خبر: 1434939
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
حجت‌الاسلام نظری:

هواپرستی، حسادت و تکبّر از مهم‏‌ترین موانع وحدت اسلامی است

گروه سیاسی: هواپرستی، حسادت، تکبر و غرور مهم‏ترین موانع پیش روی وحدت اسلامی و نزدیکی میان مذاهب اسلامی است.

حجت‎الاسلام والمسلمین محمدنظری، مدرس حوزه و دانشگاه‎های زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‎المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با بیان این‌که امروز تعصّب دینی، به ابزاری برای تخریب پایگاه اجتماعی جهان اسلام تبدیل شده است، اظهار کرد: تعدّد مذاهب، به‌ویژه تندروی‎های گروه‎های تکفیری و تروریستی، آبروی اسلام را به خط می‌اندازد و متأسفانه این گروه‌ها به هیچ صراطی مستقیم نیستند.

وی ادامه داد: باید همه جهان اسلام از گروه‎های تکفیری اعلام برائت کرده و مراجع تقلید، گروه‎های پیرو خود را از تندروی‎ها برحذر دارند. همچون مقام معظم رهبری که در سال‎های گذشته، توهین به عایشه را تحریم کردند.

این مدرس حوزه و دانشگاه‎های زنجان عنوان کرد: متأسفانه گروه‎های تکفیری از اهل‌سنت راه خود را جدا کرده و به فتاوای مفتی‎های ارشد خود نیز گوش نمی‏‌کنند و باید مراقب بود که از میان شیعیان نیز چنین جریان تندرویی ایجاد نشود.

حجت‏‌الاسلام نظری با بیان این‌که بزرگ‌نمایی مسائل اختلافی، تیز کردن شمشیر دشمن است، گفت: رسانه‎ها باید در این خصوص اطلاع‎رسانی کرده و از شکل‎گیری گروه‌های تکفیری جلوگیری کنند.

وی اظهار کرد: باید بر روی مقدسات مشترک شیعه و سنی که همان قبله و قرآن کریم است، تأکید شده و هر دو مذهب برای مبارزه با دشمن مشترک خود که اسرائیل است، به مبارزه برخیزند.

این کارشناس مسائل دینی گفت: هواپرستی، حسادت، تکبر و غرور مهم‌‏ترین موانع پیش روی وحدت اسلامی و نزدیکی میان مذاهب اسلامی است.

حجت‎الاسلام نظری یادآور شد: باید میان مردم شفاف‎سازی شده و مردم هوشیار شوند تا از آب در هاون دشمن کوبیدن جلوگیری شود.

captcha