استاد مولایی؛ مدرس و مجری آیه‌ «فَاسْتَبِقُواْ الْخَیْرَاتِ»
کد خبر: 1442739
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۱

استاد مولایی؛ مدرس و مجری آیه‌ «فَاسْتَبِقُواْ الْخَیْرَاتِ»

گروه فعالیت‌های قرآنی: یکی از دوستان استاد مولایی از پیشقدمی ایشان در امور خیر به ویژه تأسیس و اداره صندوق خیریه نیکان سخن گفت و وی را علاوه بر مدرس قرآن، مجری آیه «فَاسْتَبِقُواْ الْخَیْرَاتِ» دانست.

سیدمجتبی غفاری، قائم مقام صندوق خیریه نیکان تهران و از دوستان استاد مولایی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به بیان روحیات و اخلاق استاد ابراهیم پورفرزیب(مولایی) پرداخت و گفت: استاد مولایی از لحاظ حسن خلق، صمیمیت با اطرافیان به ویژه با زیردستان خود نمونه بود و تمام کسانی که با وی در ارتباط بودند از آرامش خاصی برخوردار می‌شدند.

وی در ادامه افزود: استاد مولایی بیش از 40 سال است که مدیرعامل صندوق نیکان است و بنیانگذاری این صندوق یکی از جمله کارهای خیری است که انجام داده‌ و در این راه به بسیاری از نیازمندان کمک کرده‌‌ است.

قائم‌مقام صندوق نیکان اظهار کرد: استاد پورفرزیب در راستای کمک به کارهای بیمارستانی و درمانی مردم را یاری می‌کرد، البته این کمک‌ها محدود به تهران نمی‌شد و استاد در هر نقطه‌ای از کشور که فرد نیازمندی را می‌یافت، در حد امکان به یاری وی می‌شتافت.

غفاری تصریح کرد: فعالیت‌های قرآنی استاد مولایی از سنین کودکی آغاز شده بود و تا ماه مبارک رمضان سال 91 به صورت مستمر ادامه پیدا کرد و وی به طور مداوم در جلسات قرآن حضور داشت و به راهنمایی علاقه‌مندان به آیات الهی می‌پرداخت.

وی گفت: بسیاری از شاگردان قرآنی استاد به صندوق نیکان مراجعه می‌کردند و جالب این بود که در همان مکان صندوق به بحث و مباحثه در خصوص علوم قرآنی می‌پرداختند، همچنین مکان صندوق جایی شده بود که کسانی که شاگرد استاد بودند و در حال حاضر از بزرگان قرآنی هستند برای دیدار با استاد می‌شتافتند از آن جمله می‌توان به محمدحسین سبزعلی، سیدعباس میرداماد، محسن بادپا، حسین کرمی، محمدرضا خرمیان و ... اشاره کرد.

قائم مقام صندوق نیکان اظهار کرد: در این اواخر حسین کرمی از استادان قرائت قرآن در رابطه با تالیفات قرآنی خود به استاد مولایی مراجعه می‌کرد تا استاد بر کارهای ایشان نظارت و مدیریت کند و بسیاری از کارهای این تالیفات را با کهولت سنی که داشتند، به خوبی انجام می‌دادند.

غفاری در پایان افزود: از جامعه قرآنی می‌خواهم برای بهبودی عاجل استاد دعا کنند. خوشبختانه در بسیاری از جلسات قرآنی شهر تهران از استاد مولایی یاد می‌شود و امیدواریم هر چه زودتر سلامتی به استاد مولایی بازگردد.

captcha