استاد مولایی؛ ارائه‌دهنده تخصصی‌ترین نکات آموزش قرآن بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت
کد خبر: 1444811
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۹
قره‌شیخلو بیان کرد:

استاد مولایی؛ ارائه‌دهنده تخصصی‌ترین نکات آموزش قرآن بدون هیچ‌گونه چشم‌داشت

گروه فعالیت‌های قرآنی: قاری بین‌المللی قرآن اظهار کرد: استاد مولایی طی دهه‌های متمادی که در خدمت قرآن بوده است، بدون هیچ چشم‌داشتی تخصصی‌ترین نکات آموزشی را به شاگردانش ارائه داد که در حال حاضر این شاگردان از برترین اساتید قرآنی هستند.

مهدی قره‌شیخلو، قاری بین‌المللی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان اینکه استاد مولایی از اساتید و پیشکسوتان قدیمی کشور در حوزه قرآن است، گفت: استاد مولایی از بنیان‌گذاران آموزش قرآن و قرائت به سبک جدید بوده و این روش را در کشور باب کرد.

قرآنیان فعلی خود را از شاگردان استاد مولایی می‌دانند
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم افزود: در سال‌های قبل از انقلاب، چند استاد بیشتر نبودند که جلسات قرآنی برپا می‌کردند، استاد مولایی، استاد محمدتقی مروت و استاد بیگلری از جمله این اساتید بودند که قبل از انقلاب، جلسات قرآن داشتند و قرآنیان فعلی در حقیقت خود را از شاگردان استاد مولایی می‌دانند و نزد ایشان پرورش یافته‌اند.
قره‌شیخلو با بیان اینکه خدمات استاد مولایی در کشور خدمات ارزنده‌ای بوده است، گفت: امیدواریم، استاد مولایی صحت کامل را به دست آورند و خداوند توفیق دهد که قدر این سرمایه‌ها را بدانیم.
وی یادآور شد: گاهی اوقات اساتید و پیشکسوتان قرآنی کنار ما هستند اما قدر آنها را نمی‌دانیم و زمانی که آنها را از دست می‌دهیم یادمان می‌افتد که چه نعمتی بوده‌اند و ما قدر آنها را ندانسته‌ایم.
شأن، جایگاه و منزلت اساتید قرآن را حفظ کنیم

قاری بین‌المللی قرآن کریم ادامه داد: اساتیدی مانند استاد مولایی که خدمات ارزنده‌ای در حوزه قرآن داشته‌اند در کشور داریم و در حقیقت نسل بعد از استاد مولایی نیز هم‌اکنون پا به سن گذاشته‌اند که باید قدر تمامی این اساتید را بدانیم و بتوانیم آنطور که شایسته است شأن، منزلت و جایگاه آنها را حفظ کنیم؛ نباید طوری باشد که با برخوردهای خارج از عرف و تنگ‌نظرانه در برخورد با اساتید قرآنی روبه‌رو شویم.
وی با عنوان این مطلب که اساتید و پیشکسوتان قرآنی سرمایه‌های قرآنی کشور هستند که باید از آنها صیانت شود، افزود: اکثر اساتید و قاریان بین‌المللی که هم‌اکنون در کشور به جایگاهی رسیده‌اند یا از شاگردان استاد و یا از شاگردان شاگردان استاد مولایی هستند.

قره‌شیخلو عنوان کرد: استاد مولایی، طی دهه‌های متمادی که در خدمت قرآن بود، بدون هیچ چشم‌داشتی به آموزش قرآن پرداخت و جلسه‌داری کرده است و البته بزرگترین ویژگی استاد مولایی این بود که هیچ توقعی برای کاری که انجام می‌داد از هیچکس نداشت.
وی ادامه داد: استاد مولایی بسیار مردم‌دار است و کسانی که در جلسات استاد حضور مستمر داشته و از محضر استاد کسب فیض کرده‌اند همواره عنوان می‌کنند که استاد مولایی در جلسات قرآن خود بسیار مردم‌دار بود و هیچ تفاوتی بین شاگردان خود از اقشار مختلف جامعه یا پیر و جوان قائل نمی‌شد و به همه با یک چشم نگاه می‌کرد.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در پایان اظهار کرد: در دوران نوجوانی چند بار توفیق حضور در جلسات قرآن استاد مولایی را داشته‌ام اما به این دلیل که ما تقریبا دو نسل بعد از استاد مولایی محسوب می‌شویم در محضر شاگردان این استاد شاگردی کرده‌ایم و نسل بعد از استاد مولایی، اساتید ما بوده‌اند.

مطالب مرتبط
captcha