بخشی از مشکلات اقتصاد ایران ناشی از هزینه‌های بانکداری الکترونیک است
کد خبر: 1455219
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴
نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

بخشی از مشکلات اقتصاد ایران ناشی از هزینه‌های بانکداری الکترونیک است

گروه اقتصاد: ندیمی، بخشی از مشکلات اقتصاد ایران را ناشی از هزینه‌های بانکداری الکترونیک دانست و اظهار کرد: ضرورت دارد که این هزینه‌ها را مدیریت کرده و به حداقل رساند.

ابوذر ندیمی، نایب‌رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، درباره اقدام بانک مرکزی برای افزایش هزینه‌های بانکداری الکترونیک و اخذ کارمزد از پذیرندگان دستگاه‌های پایانه فروشگاهی اظهار کرد: در رابطه با افزایش هزینه‌های بانکداری الکترونیک، دو اصل مهم وجود دارد  که یکی مربوط به روابط بانک و مشتری و سپرده‌گذار است  که در این مورد باید تجدیدنظر صورت گرفته و بخش دیگر هم مربوط به خدماتی است که از سوی بانک‌ها در این زمینه به مشتریان ارائه می‌شود.

نماینده سیاهکل در خانه ملت ادامه داد: باید قبول کنیم که در بخش خدمات ارائه شده از جانب بانک‌ها هزینه‌‌های زیادی باید ایجاد شود اما نکته مهمی که در اینجا وجود دارد، این است که این هزینه‌ها را چه کسی باید پرداخت کند؟ و محل اختلافی مهم همینجاست؛ مثلا آیا باید خدمات‌گیرنده این هزینه‌ها را پرداخت کند یا  خدمات‌دهنده؟ و به اصطلاح باید مشخص شود که اگر قرار است مثلا قبض آب پرداخت شود آیا باید شرکت آب هم بخشی از این هزینه را قبول کند یا صرفا استفاده‌کنندگان از خدمات باید این هزینه‌ها را متقبل شوند.

ندیمی در پاسخ به این پرسش که چگونه می‌توان این موضوع را مدیریت کرد؟ اظهار کرد:  به نظر بنده مهم‌ترین اقدامی که باید صورت گیرد، این است که باید تلاش شود هزینه‌های بانکداری الکترونیک را مدیریت کرد و به حداقل رساند؛ چراکه باید قبول کنیم، بخش عمده‌ای از مشکلات امروز اقتصاد ما ناشی از همین هزینه‌هاست که این مشکلات در سه بخش بهره‌‌وری، سرعت‌عمل و شراکت بین خدمات‌گیرنده و خدمات‌دهنده خود را نشان می‌دهد.

captcha