ترویج بی‌حجابی و فرهنگ ابتذال نتیجه‌ای جز تباهی کانون خانواده ندارد
کد خبر: 1476245
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴

ترویج بی‌حجابی و فرهنگ ابتذال نتیجه‌ای جز تباهی کانون خانواده ندارد

گروه اجتماعی: امام جمعه رضوانشهر به اهمیت تأثیر عفاف و حجاب در تحکیم بنیان‌های خانواده اشاره کرد و گفت: ترویج بی‌حجابی و فرهنگ ابتذال، در نتیجه موجب از هم گسستن کانون خانواده در نظام و جامعه اسلامی می‌شود.

حجت‌ الاسلام والمسلمین هادی حبیبی، امام جمعه رضوانشهر در گفت وگو با خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، رعایت حجاب و عفاف را یک تکلیف الهی دانست که باید مورد توجه همگان قرار گیرد و اظهار کرد: بانوان در جامعه اسلامی باید با الگو قرار دادن حضرت فاطمه(س) که همانا حفظ حجاب و پوشش اسلامی است شخصیت واقعی خود را نشان دهند، زیرا دشمنان با برنامه‌ریزی دقیق در ترویج فرهنگ بی‌حجابی درصدد حمله به ارزش‎ها و ساختار فرهنگی کشورهای مسلمان هستند.

وی با بیان اینکه گسترش روزافزون ماهواره‌ها و ترویج بی‌بندوباری در کشورهای جهان اسلام همگی نشان از هدفمند بودن تهاجم فرهنگی فکری و تبلیغی دشمن دارد، افزود: عفاف و حجاب در جوامع اسلامی مسئله‌ای اساسی است و به همین خاطر دشمنان اسلام و قرآن و این نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سعی می‌کنند با گسترش بی‌بندوباری اعتقادات مذهبی مسلمانان را از بین ببرند.

این کارشناس دینی اضافه کرد: تولید انبوه غرب در تبلیغات و رسانه‌های غربی در گسترش‌ دادن فرهنگ و اندیشه غربی، نشان‌دهنده این است که آنها هدفی جز تباهی و از بین‌بردن توانایی‌ها و جلوگیری از شکوفایی استعداد جامعه اسلامی را دنبال نمی‌کنند.

خانواده سالم، لازمه داشتن جامعه‌ای سالم است

امام جمعه رضوانشهر بر لزوم صیانت از فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه اسلامی تاکید کرد و گفت: رعایت عفاف و حجاب در جامعه در بالابردن امنیت خلاقی و اجتماعی جامعه تاثیرگذار است و در واقع هم از انحطاط اخلاقی جامعه و هم از هم پاشیدگی بنیان خانواده‌ها و آشفتگی‌های ذهنی، بزه‎کاری و حتی بیماری‎های روحی و روانی جلوگیری می‌کند؛ اسلام با حفظ حرمت زنان و شخصیت آنان و دور شدن از نگاه‌های آلوده به او دستور پوشش لازم داده و آیاتی که در سوره «نور» به این مسئله اشاره دارد در همین ارتباط است.

وی با بیان اینکه حجاب از مسائل ضروری دین مبین اسلام است و از دیدگاه قرآن، عدم رعایت آن از گناهان کبیره محسوب می‌شود، متذکر شد: حجاب و پوشش امری ظاهری است که زن را در برابر بیگانگان حفظ می‌کند و عفاف، تقوا، کنترل درونی است و رعایت عفاف و حجاب نقش به سزایی در خانواده دارد.

حجت‌الاسلام حبیبی ادامه داد: خانواده، مهم‌ترین نهاد اجتماعی و شالوده زندگی است و نقش اساسی در انتقال ارزش‌ها دارد و امروز دشمنان اسلام و استکبار جهانی با واقف شدن به اهمیت تأثیر عفاف و حجاب در تحکیم بنیان‌های خانواده درصدد ترویج بی‌حجابی و فرهنگ ابتذال و در نتیجه آن از هم گسستن کانون خانواده در نظام و جامعه اسلامی هستند.

امام جمعه رضوانشهر با بیان اینکه لازمه داشتن جامعه‌ای سالم، داشتن خانواده‌ای سالم است، خاطرنشان کرد: نداشتن پوشش مناسب مفاسد گوناگون فراوانی را در جامعه پدید آورده و موجب گسستن نظام خانواده و گسترش فساد می‌شود و آثار منفی روانی و اجتماعی گسترده‌ای را به دنبال دارد؛ اگر به دنبال جامعه‌ای پویا و روابط اجتماعی سالم هستیم جز از طریق زنان با عفاف و حجاب امکان‌پذیر نیست.

captcha