نقش بسیج در تبیین ابعاد مختلف جنگ نرم برای نخبگان، بی‌بدیل است
کد خبر: 2610925
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۹

نقش بسیج در تبیین ابعاد مختلف جنگ نرم برای نخبگان، بی‌بدیل است

گروه سیاسی: رئیس حوزه علمیه ولیعصر(عج) خرمدره با بیان این‌که بسیج در تبیین ابعاد مختلف جنگ نرم برای نخبگان جامعه نقش فعالی را ایفا می‌کند، گفت: بسیج می‌تواند ابعاد مختلف این تهدید و جنگ را با اشراف کامل اطلاعاتی رصد و اقدامات پیشگیرانه‌ای را انجام دهد.

حجت‌الاسلام علی امینی، رئیس حوزه علمیه ولیعصر(عج) خرمدره در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با اشاره به فرارسیدن هفته بسیج، عنوان کرد: امام خمینی(ره) برای حفظ انقلاب، توسعه و پایداری دستاوردهای بزرگ آن و همچنین با توجه به شناخت خود از نقش مشارکت مردم در تداوم انقلاب اسلامی، دستور تشکیل بسیج را صادر کرد.
وی با بیان این‌که تفکر بسیج و تشکیل آن نیز بر مبنای مشارکت مردم در حفظ انقلاب از دست توطئه‌هایی بود که چه در اوایل انقلاب و چه در زمان حاضر از سوی دشمنان طراحی و اجرا می‌شود، اظهار کرد: اوج حرکت بسیج در این زمینه نیز در دوران دفاع مقدس متبلور شد، زیرا اگر بسیج در دوران جنگ تحمیلی نبود، چه‌‌بسا بسیاری از دستاوردهای انقلاب حفظ نمی‌شد و سرنوشت جنگ به‌ گونه‌ای دیگر پیش می‌رفت.
حجت‌الاسلام امینی با تأکید بر این‌که طلاب و روحانیان حوزه‌های علمیه نیز در قالب بسیج طلاب، در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس حضور داشته و مانند سایر اقشار جامعه به ایفای نقش پرداختد، افزود: پس از جنگ تحمیلی نیز بسیج طلاب در صحنه جهاد و تلاش علمی و انقلابی و گسترش روحیه و فرهنگ انقلابی در بین طلاب و خنثی کردن فتنه‌های عمیقی که در کشور به وقوع پیوست، نقش تعیین‌کننده‌ای داشته است و امروز نیز حضور فعال در تمامی عرصه‌ها به ویژه مقابله با جنگ نرم دارند.

گستره تفکر بسیجی در کلام رهبری قابل درک است
رئیس حوزه علمیه ولیعصر(عج) خرمدره با تأکید بر این‌که بسیج در طول سال‌های پس از جنگ در جبهه‌های گوناگون به ویژه جبهه فرهنگی در مقابل دشمنان ایستاده است، تصریح کرد: دشمن با تهاجم فرهنگی، شبیخون فرهنگی و جنگ نرم به مقابله با باورها و عقاید مردم و نسل جوان آمده است که نقش بسیج در مقابله با جنگ نرم دشمنان انقلاب اسلامی بسیار حیاتی بوده و به مثابه سد محکمی در برابر این تهدیدات تلقی می‌شود.
وی با بیان این‌که بسیج در تبیین ابعاد مختلف جنگ نرم برای نخبگان جامعه نقش فعالی را ایفا می‌کند، تأکید کرد: بسیج می‌تواند ابعاد مختلف این تهدید و جنگ را با اشراف کامل اطلاعاتی رصد و اقدامات پیشگیرانه‌ای را بر روی نوع تهدید و زمان وقوع آن انجام دهد.
این کارشناس مسائل مذهبی در پایان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر گسترده بودن دایره روحیه بسیجی، خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب می‌فرماید: «روحیه بسیجی می‌تواند شامل عرصه‌های مختلفی همچون پیشرفت علمی و علم‌آموزی بسیجی، تولید ثروت و اقتصاد بسیجی، سیاست‌ورزی بسیجی، مدیریت بسیجی و سازماندهی بسیجی باشد».

captcha