بسیج؛ نماد حضور مردم در دافع همه‌جانبه از انقلاب اسلامی
کد خبر: 2612178
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۹
احمدی‌مقدم تاکید کرد:

بسیج؛ نماد حضور مردم در دافع همه‌جانبه از انقلاب اسلامی

گروه اجتماعی: فرمانده ناجا با بیان اینکه دشمن تلاش می‌کند تا با کار سیاسی و رسانه‌ای، کشور را از درون نابود کند‌، گفت: بسیج که نماد و تبلور حضور مردم در دفاع همه‌جانبه از انقلاب اسلامی ایران است، مجال چنین تفکری را به دشمن نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان،‌ سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران صبح امروز، 5 آذر در صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی گیلان که در سالن مرکز فرماندهی نیروی انتظامی رشت برگزار شد،‌ ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام عزاداری سرور و سالار شهیدان، اظهار کرد: ماه صفر، متعلق به اسرای کربلا و مصیبت‌هایی است که در راه شام بر اهل بیت(ع) وارد شد.

وی ضمن عرض تبریک به مناسبت فرا رسیدن هفته بسیج، افزود:‌ 5 آذر، سالروز تشکیل بسیج به فرمان امام(ره) است که موجب حفظ،‌ بقا و بیمه این انقلاب اسلامی شده است، اساس انقلاب ما حضور مردم و رهبری امام(ره) بود و واژه امامت و امت در انقلاب ما متبلور شد، شاید در گذشته فقط در کتاب‌ها انقلاب را می‌خواندیم، اما درک رابطه‌ای که 14 قرن تعطیل شده بود و چون دیده نمی‌شد، تصور آن بعید بنظر می‌رسید؛‌ آرزویی که با صلح امام حسن(ع) بر باد رفت و امویان و عباسیان به مسلمانان تسلط پیدا کردند و انبوهی از انحرافات را به نام دین ترویج کرده و به نام اسلام بر مردم حکومت کردند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ادامه داد: امتداد آن تفکر را امروز، در وقایع اطراف خود می‌بینیم که عده‌ای سعی دارند همان تفکر غلط و تحریف را به نام اسلام نشر دهند، سعی دارند نشان دهند اسلام مخالف تعامل با دیگران است، همواره در تلاشند تا چهره خشن و زشتی از اسلام ارائه دهند.

سردار احمدی‌مقدم با بیان اینکه امروز گروه‌های تکفیری و داعش همان حکومت اموی و عباسی گذشته هستند،‌ گفت:‌ دشمنان اسلام که فاجعه کربلا را آفریدند تفکر بد جلوه دادن اسلام را داشتند لذا به اسم اسلام بر مردم ظلم روا داشته و مردم را به حاشیه می‌راندند، امروز تکفیری‌ها در سلطه کوچک خود، حتی به مردمان دیارشان رحم نکرده و موجب فرار مردم از سرزمین‌شان شدند. تکفیری‌ها برای هر عملی بدون عقلانیت حکمی صادر می‌کنند، با ظهور گروه‌های تکفیری، حقیقت اسلام که امام(ه) آن را احیا کرد در دنیا در حال افزایش است.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران در عرصه مبارزه با داعش در کنار دولت و ملت عراق برتر میدان است در حالیکه رفتار غرب در مبارزه با داعش یک رفتار کاریکاتوری است و پروازهای آمریکایی در مناطق مرزی ما و در گل و لای برای ملت عراق مهمات می‌ریزند؛ غرب فقط شعار آزادی و دموکراسی سر می‌دهد ولی در حقیقت آنگونه که منافع‌شان اقتضا می‌کند رفتار می‌کنند و این درحالی است که جمهوری اسلامی ایران چهره‌ای از مدنیت را عرضه کرده که منطبق بر دین، عقلانیت، آزادی، خرد و مردم‌سالاری است و مردم همواره در صحنه‌های سیاسی، ‌اجتماعی و اقتصادی حضور دارند.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی با بیان اینکه دموکراسی در غرب با رسانه، تبلیغات، پول و باند و گروه‌بازی بوده است، تصریح کرد: در جمهوری اسلامی ایران رابطه حکومت، امامت و امت، یک رابطه پابرجاست و مردم در هر صحنه‌ای از دولت دفاع می‌کنند و اگر انتقادی کنند، حکومت را انتقادپذیر می‌دانند ولی همه مدافع اصل اسلام هستند.

سردار احمدی‌مقدم با اشاره به مذاکرات هسته‌ای، ادامه داد: مردم در اصل دفاع از حقوق هسته‌ای، مشترک هستند گرچه ممکن است روش‌ها و سلایق متفاوت باشد اما همه در دفاع از نمایندگان ما متحدند. امروز شرایط به جایی رسیده که ایران به تنهایی در مقابل 6 کشور دنیا می‌نشیند تا از حقوق ملتش دفاع کند.

وی با اشاره به اینکه روحیه بسیجی یعنی ایستادگی، فداکاری،‌ پیشگام بودن،‌ مخلص بودن و برای خدا کار کردن است،‌ تصریح کرد: حکومت و مردم مثل تاروپود فرش هستند؛ اقتدار امروز ما در منطقه از ولایت و امامت و امت است که تعالی اسلام، موجب چنین سربلندی شده است.

فرمانده ناجا افزود: دشمن پی برده مادامی که وحدت ملی و دفاع مردم وجود دارد ممکن نیست با اعمال فشار، نظرشان عوض شود لذا تلاش‌شان این است که مردم را به واگرایی دعوت کنند، ‌گرچه طی سه سال اخیر بیشترین فشارهای سیاسی و اقتصادی را اعمال کرده‌اند اما ما بیشترین نفوذ را در منطقه یافته و توطئه‌ها را خنثی کرده ایم.

احمدی‌مقدم اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران امروز در منطقه به عنوان تکیه‌گاه مطرح است، آنان در تلاشند تا ایران را محدود کنند، طولانی کردن مذاکرات، بهانه‌ای برای تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی ایران است چراکه از اقتدار آن واهمه دارند.

وی با بیان اینکه اقتدار امروز جمهوری اسلامی از جنس اراده مردم و مقام معظم رهبری است افزود: دشمن تلاش می‌کند تا با کار سیاسی و رسانه‌ای، کشور را از درون نابود کند‌ اما بسیج که نماد و تبلور حضور مردم در دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامی ایران است، مجال چنین تفکری را به دشمن نمی‌دهد. استقلال، مهمترین دستاورد امام(ره) برای ملت ایران است و جمهوری اسلامی ثابت کرد که تحت هیچ فشاری تسلیم بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلام ایران نمی‌شود.

captcha