شخصیت‌های دینی لبنان حمله به منزل آیت‌الله عیسی قاسم را محکوم کردند
کد خبر: 2612460
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۹

شخصیت‌های دینی لبنان حمله به منزل آیت‌الله عیسی قاسم را محکوم کردند

گروه بین‌الملل: شماری از شخصیت‌های برجسته شیعه و سنی لبنان، حمله دژخیمان آل‌خلیفه به منزل آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الوفاق»، شیخ ماهر حمود، از علمای سرشناس اهل سنت لبنان و دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مقاومت ضمن محکوم‌کردن این اقدام نظامیان آل‌خلیفه، اعلام کرد: حمله به منزل آیت‌الله عیسی قاسم با ساده‌ترین مبانی و اصول حقوق بشر مغایرت دارد.
وی افزود: آیت الله شیخ عیسی قاسم مرجع تقلید بزرگی در بحرین و در خارج از بحرین به شمار می‌رود، اما متأسفانه به نظر می‌رسد مقامات بحرینی متوجه این مسئله نیستند یا می‌خواهند این مسئله روی منطقه و تنش عمومی جاری در منطقه منعکس شود.

«شیخ احمد القطان»، از علمای اهل سنت لبنان و رئیس جمعیت «قولنا والعمل» لبنان نیز حمله به منزل به آیت‌الله عیسی قاسم را اقدامی خطرناک توصیف کرد و همدستی جامعه بین‌المللی با آل‌خلیفه را عوامل تکرار این اقدامات دانست.
آیت‌الله شیخ عبدالامیر قبلان، نایب رئیس مجلس اعلای شیعیان لبنان نیز در پیامی اقدام اخیر نیروهای آل‌خلیفه در حمله به منزل شیخ عیسی قاسم روحانی برجسته بحرینی، را محکوم کرد.

وی همچنین از مواضع آیت الله شیخ عیسی قاسم که موجب افزایش وحدت ملی بحرین می‌شود، قدردانی کرد.
شیخ عفیف النابلسی، از روحانیون برجسته لبنانی نیز ضمن محکوم‌کردن حمله دژخیمان آل‌خلیفه به منزل آیت‌الله عیسی قاسم گفت:  ملت بزرگ بحرین که انتخابات را تحریم و با این دموکراسی نمایشی و صوری مخالفت کرد، با تمام طیف‌ها و گروه‌های خود در کنار آیت الله شیخ عیسی قاسم قرار خواهد گرفت.
گفتنی است در روزهای گذشته بسیاری از شخصیت‌ها، مقامات و مراکز دینی و مذهبی در کشورهای اسلامی حمله نیروهای رژیم آل‌خلیفه به منزل شیخ عیسی قاسم را محکوم کرده‌اند و خواستار پایان ظلم و ستم رژیم بحرین بر ضد مردم این کشور شده‌اند.
منابع بحرینی 4 آذرماه اعلام کردند که نیروهای آل خلیفه با حمله به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم روحانی سرشناس بحرینی، ضمن تخریب وسایل منزل به ارعاب ساکنان آن و بازرسی از منزل پرداختند.
این دومین حمله نیروهای رژیم آل خلیفه به منزل عالم سرشناس بحرینی است که با واکنش و موج محکومیت شدید داخلی و خارجی مواجه شده است.
سال گذشته نیز نیروهای آل خلیفه با یورش به منزل آیت الله شیخ عیسی قاسم در شهرک «الدراز» (غرب منامه) خسارت‌هایی را به منزل ایشان وارد کردند.

captcha