ضرورت همکاری زائران اربعین با دستگاه‌های امنیتی
کد خبر: 2616718
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۵
نخست‌وزیر عراق تأکید کرد؛

ضرورت همکاری زائران اربعین با دستگاه‌های امنیتی

گروه بین‌الملل: حیدر العبادی گفت: دستگاه‌های امنیتی وظیفه سنگینی در حفظ جان زائران برعهده دارند؛ از زائران اربعین حسینی می‌خواهیم در قبال تهدیدهای امنیتی هوشیار باشند و با دستگاه‌های امنیتی همکاری کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از خبرگزاری صوت‌العراق، حیدر العبادی طی نشست خبری در شهر کربلا روز دوشنبه، 17 آذرماه، گفت: با وجود اینکه نیروهای امنیتی در حال نبرد با گروه تروریستی داعش هستند، اما خود را در قبال حفاظت از جان زائران مسئول می‌دانیم.
 
وی گفت: ورود زائران به شهر مقدس کربلا ادامه دارد و در حال حاضر همه برای برقراری و حفظ امنیت کربلا تلاش می‌کنند.
 
نخست‌وزیر عراق همچنین افزود: هدف گروه تروریستی داعش ایجاد ناامنی و افزایش شمار قربانیان غیرنظامی از طریق نفوذ در بین جمعیت زائران و انجام عملیات‌های تروریستی است.
 
وی در عین حال ابراز امیدواری کرد، همان‌گونه که تروریست‌ها در ایام محرم و عاشورا نتوانستند به هدف‌شان برسند در این ایام نیز ناکام خواهند ماند.
 
العبادی با بیان اینکه گزارش‌هایی درباره تهدیدهای تروریستی وجود دارد اما تدابیر امنیتی شدیدی اعمال شده است، افزود: دستگاه‌های امنیتی وظیفه سنگینی در حفظ جان زائران برعهده دارند؛ از زائران می‌خواهیم در قبال تهدیدهای امنیتی هوشیار باشند و با دستگاه‌های امنیتی همکاری کنند.
 
نخست‌وزیر عراق همچین از زائران مراسم اربعین حسینی خواست هرگونه اقدام مشکوکی را به نیروهای امنیتی اطلاع دهند.

captcha