ورود روزانه ۲۵ هزار زائر به فرودگاه نجف اشرف
کد خبر: 2617164
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶

ورود روزانه ۲۵ هزار زائر به فرودگاه نجف اشرف

گروه بین‌الملل: تاکنون صدها هزار نفر از زائران ایرانی و خارجی از فرودگاه‌ها و گذرگاه‌های زمینی عراق، برای مشارکت در مراسم اربعین حسینی(ع) عازم کربلای معلی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، خبرنگار شبکه العالم گزارش داد: بنا به اظهارات مقامات رسمی عراق تعداد زائران خارجی و عربی که برای مشارکت در مراسم اربعین حسینی وارد این کشور شده‌اند، از یک میلیون نفر فراتر رفته و این تعداد علاوه بر صدها هزار زائر ایرانی است که از راه‌های مرزی و فرودگاه وارد عراق شده‌اند تا به زائران حسینی ملحق شوند.
 
از فرودگاه نجف اشرف روزانه بیش از 25 هزار زائر عازم شهر مقدس کربلا می‌شوند.
 
وی افزود: اوضاع امنیتی خوب است و طرح امنیتی بسیار قدرتمندی اجرا شده و تاکنون هیچ  حادثه‌ای در جاده‌ای که زائران به سمت کربلا حرکت می‌کنند، رخ نداده است. نیروهای امنیتی و پلیس عراق در طول جاده از نجف اشرف تا کربلای معلی مستقر شده‌اند.
 
به گفته خبرنگار العالم، در زمینه خدمات‌رسانی نیز هزاران هیئت حسینی در طول راه نجف تا کربلا مستقر شده‌اند. ما شاهد فعالیت‌ها و جنب و جوش تمام مراکز خدمات‌رسانی هستیم که با زائران در ارتباط هستند. در خصوص ارائه آب آشامیدنی و غذا و اقامتگاه رایگان نیز همه چیز برای زائران فراهم شده است.
 
البدیری افزود: در طول مسیر کربلا فعالیت‌های فرهنگی از قبیل خواندن قرآن و آموزش آن، ترویج انقلاب حسینی، نمایش‌های فرهنگی، نمایش‌هایی درباره شخصیت امام حسین(ع) و نیز نمایشگاه عکس شهیدان اربعین حسینی برگزار شده است.

مطالب مرتبط
captcha