شهروندان آلمانی: اسلام و تروریسم برابر نیستند
کد خبر: 2739924
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰

شهروندان آلمانی: اسلام و تروریسم برابر نیستند

شعب خارجی: نظرسنجی‌های اخیر در آلمان نشان می‌دهد که اکثریت جامعه آلمان بدون توجه به حملات پاریس، میان اصطلاح ساختگی تروریسم اسلامی و اسلام به عنوان یک دین تفاوت قائل هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی berlin.icro، نظرسنجی‌های اخیر نشان از آن دارند که اکثریت آلمانی ها با اسلام با انزجار و ناراحتی مواجه نمی شوند.
 همچنین آنها پس از حملات پاریس میان اسلام و تروریسم تفاوت قائل هستند.
 بر طبق دو نظرسنجی منتشر شده توسط «اشترن» و «دی زایت» به نظر می رسد بدون توجه به حملات پاریس اکثریت جامعه آلمان میان تروریسم اسلامی و اسلام به عنوان یک دین تفاوت قائل هستند. 
نظرسنجی دیگری نیز در سایت «فوکوس آنلاین»  در حال بررسی ترس آلمان ها از انجام عملیات های تروریستی در آلمان است. 
اما جالب این است که نتایج نظرسنجی انجام شده توسط اشترن با نتایج منتشرشده پیشین توسط مؤسسه تحقیقاتی فورسا مغایرت دارد. 
طبق نتیجه اعلام شده توسط فورسا، ۸۲ درصد سؤال شوندگان بر این باور بوده اند که ریشه ترورهای اسلامی خود اسلام است و به همین دلیل مسلمانان در مقایسه با پیروان ادیان دیگر پتانسیل بیشتری برای انجام اعمال خشونت آمیز دارا هستند. در حالی که در نظرسنجی انجام شده توسط مؤسسه امنید برای رسانه «زایت»، دست کم ۶۰ درصد براین باورند که تروریسم اسلامی هیچ ارتباطی با اسلام ندارد.
ترس از عملیات های تروریستی در آلمان از زمان حملات فرانسه در نظرسنجی فوکوس آنلاین ۶۵ درصد، در نظرسنجی زایت ۵۵ درصد و در نظرسنجی اشترن ۴۲ درصد اعلام شده است. براساس نظرسنجی اشترن ۱۸ درصد اعلام کرده اند که اسلام برای آن ها اضطراب آور است و ۷۹ درصد نظری برخلاف این داشته اند.
بر اساس نظرسنجی زایت بیشترین تأثیر تصویر منفی از اسلام را می توان در آمادگی شهروندان نسبت پذیرش پناهندگان از کشورهای اسلامی مشاهده کرد، چرا که تنها ۱۸ درصد سؤال شوندگان موافق پذیرش پناهندگان بیشتر از این کشورها بوده اند. ۳۷ درصد براین نظر بوده اند که باید به همان میزان قبل پناهنده پذیرفت و ۳۵ درصد خواستار کاهش تعداد پذیرش شوندگان بوده اند.
نظرسنجی منتشر شده توسط بنیاد برتلزمن نشانگر تصویر بسیار منفی اسلام در اذهان آلمانی بود. 
بر اساس نظرسنجی انجام شده در نوامبر ۲۰۱۴‌، ۵۷ درصد افراد غیرمسلمان آلمان،‌ اسلام را به عنوان یک تهدید به شمار می آورند که ۴ درصد بیشتر از سال ۲۰۱۲ بوده و ۶۱ درصد مردم آلمان گفته اند که اسلام را جزئی از آلمان و متعلق به آن نمی دانند.

captcha