امارات صاحب موزه حیوانات مذکور در قرآن می‌شود
کد خبر: 2817974
تاریخ انتشار : ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۵

امارات صاحب موزه حیوانات مذکور در قرآن می‌شود

گروه بین‌الملل: موزه گردشگری، آموزشی و فرهنگی حیوانات ذکر شده در قرآن کریم به‌عنوان نخستین موزه در نوع خود در جهان، در شارجه امارات افتتاح می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «عبر الامارت»، طراحی این موزه در حقیقت پایان‌نامه  خانم «مها عمر العوم»، دانشجوی رشته معماری و طراحی داخلی دانشکده هنرهای زیبا در شارجه بوده که برای اخذ مدرک دانشگاهی خود ارائه کرده است.

این پروژه که با هدف آگاهی‌بخشی و معرفی بیشتر قرآن به علاقه‌مندان راه‌اندازی می‌شود، با استفاده از روش‌های آسان، مفهومی و تخصصی به ارائه اطلاعات لازم از حیوانات مذکور در قرآن خواهد پرداخت.

العوم درباره این طرح خود گفت: قبل از راه‌اندازی این پروژه جهت ارائه طرحی مفید و موفق، تحقیقات، مطالعه و نظرسنجی‌های ویژه‌ای در این زمینه انجام شد.

مهام عمرالعوم؛ طراح موزه

وی افزود: نظرسنجی به‌عمل آمده نشان داد که 72 درصد مردم با گروه‌های سنی مختلف به آشنایی و شناخت قصه‌های قرآنی که به حیوانات پرداخته و همچنین عبرت‌ها و حکمت‌های قرآنی در این زمینه نیاز ضروری دارند.

همچنین مها عنوان کرد: 99 درصد مردم نیز در این نظرسنجی، پروژه ایجاد موزه‌ای را که به اعجاز علمی قرآن کریم و ارائه عبرت‌ها و مثل‌های قرآنی بپردازد، تأیید کردند.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که احداث این موزه برای بازدیدکنندگان به‌ویژه گروه‌ سنی کودکان به عنوان مرجعی علمی و معرفتی مورد بهره‌برداری برسد.

 

العوم در ادامه به بخش‌های مختلف این موزه اشاره و خاطرنشان کرد: این موزه شامل سه بخش حشرات، پرندگان و حیوانات بوده و نحوه چیدمان آن‌ها از کوچک به بزرگ است.

وی افزود: در هر بخش اطلاعات لازم درباره حیوان مورد نظر ارائه می‌‌شود و این اطلاع‌رسانی شامل پخش تصاویری از حیوان و نیز فایل صوتی چندزبانه، ارائه آیه قرآنی که نام حیوان در آن ذکر شده و نیز بیان وجوه اعجاز آن و تفسیر آیه مذکور است.

طراح و معمار این موزه گفت: همچنین در این موزه مجسمه‌های حیوانات نیز با هدف ارائه و انتقال بهتر اطلاعات قرار داده شده است، سایز این مجسمه‌ها بر اساس اندازه حقیقی آنها است که این امر در فهم بیشتر حکمت‌های قرآنی بسیار تأثیر دارد.

وی افزود: این موزه به پیشرفته‌ترین وسایل تکنولوژی مجهز شده است تا بتوانیم اطلاعات را به‌صورت هرچه جذاب‌تر و زیباتر به بازدیدکنندگان ارائه دهیم.

مها در پایان عنوان کرد: مکان پیشنهادی این موزه در شهر جدید جامعیه در شارجه امارات است، همچنین در این مکان قرار است، دانشگاه عربی اسلامی تأسیس شود و پروژه بوستان قرآنی که در آن گیاهان ذکره شده  در قرآن کریم کاشته می‌شود، نیز درحال اجرا است.

captcha