تأیید حکم اعدام روحانی شیعه عربستان تکذیب شد
کد خبر: 2935054
تاریخ انتشار : ۱۵ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۵

تأیید حکم اعدام روحانی شیعه عربستان تکذیب شد

گروه بین‌الملل: تأیید حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر، روحانی شیعه و فعال حقوق بشر عربستان در دادگاه تجدیدنظر سعودی تکذیب شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «مصدرک نیوز»، صادق الجیران، وکیل شیخ نمر باقر النمر روحانی شیعه برجسته عربستانی و همچنین محمد النمر، برادر وی، تأیید حکم اعدام برای این روحانی شیعه در دادگاه تجدیدنظر عربستان را تکذیب کردند.
وکیل شیخ نمر باقر النمر گفت: دادگاه تجدیدنظر هنوز حکم در خصوص رأی اعدام شیخ نمر النمر را صادر نکرده است.
وکیل و برادر شیخ نمر النمر به صورت جداگانه تأکید کردند که این خبر که روز چهارشنبه، 13 اسفندماه، در برخی رسانه‌ها منتشر شده بود، صحت ندارد و دادگاه تجدید نظر ریاض هنوز رأی خود را اعلام نکرده است.
محمد النمر برادر شیخ نمر باقر النمر در صفحه شخصی خود در تویتر گفت: خبر تأیید حکم دادگاه بدوی در دادگاه تجدیدنظر ریاض صحت ندارد.
وی افزود: دادگاه کیفری پس از تکمیل پرونده و همچنین پس از ارایه لایحه دفاعیه، آن را به دادگاه تجدیدنظر ریاض فرستاده و تاکنون هیچ مطلب جدیدی رسمی در این خصوص منتشر نشده است.
دادستانی عربستان، در 25 مارس گذشته (پنجم فروردین 93) با مطرح کردن اتهامات دروغ مانند فتنه مذهبی، تشکیل جلسه با مجرمان فراری، ترویج کشتار شهروندان و نیروهای پلیس، خواستار صدور حکم اعدام به علت محاربه علیه نظام آن کشور برای شیخ نمر شد.
دادگاه کیفری عربستان نیز چند ماه پس از این ماجرا بر اساس اتهامات ادعایی دادستانی، حکم اعدام این عالم شیعه را صادر کرد.
سازمان حقوق بشر عربی، محاکمه شیخ نمر را امری بی‌سابقه و خطرناک از نوع خود دانست و اعلام کرد: اعدام‌ها در عربستان برخلاف ارزش‌ها و قوانین بین‌المللی است.

captcha