انتقاد فعال سیاسی مصر از دخالت سیاست در مسابقات بین‌المللی قرآن
کد خبر: 3184390
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱

انتقاد فعال سیاسی مصر از دخالت سیاست در مسابقات بین‌المللی قرآن

گروه بین‌الملل: حازم عبدالعظیم، از فعالان سیاسی و اجتماعی مصر، نسبت به کنار گذاشتن نمایندگان برخی کشورها از بیست‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن مصر با انگیزه‌های سیاسی انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «مصر پرس»، حازم عبدالعظیم، فعال سیاسی مصری، عدم دعوت از حافظان قطری جهت شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن کریم در مصر را  مورد انتقاد قرار داد.
وی در صفحه خود در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: عدم دعوت از حافظان قطری جهت شرکت در بیست‌ودومین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مصر کاملا با سیاست این کشور تناقض دارد.
این فعال سیاسی مصری در ادامه به تمسخر می‌نویسد: «آیا وزارت اوقاف مصر از استقبال عبدالفتاح السیسی(رئیس جمهور مصر) و شیخ تمیم بن‌حمد آل‌ثانی(امیر قطر) خبر ندارد؟!».
حازم عبدالعظیم در ادامه آورده است: وزارت اوقاف برای قدرت‌نمایی به منع مشارکت حافظان قطری اقدام کرده است؛ امری که کاملا با سیاست این کشور در تناقض است؛ زیرا اوقاف مصر در حالی حافظ قطری را در مسابقات قرآنی محروم می‌کند که السیسی امیر قطر را در آغوش می‌گیرد؟!!
گفتنی است، محمد عبدالرازق، سخنگوی وزارت اوقاف مصر، روز شنبه اعلام کرده بود:  تصمیم وزارت‌خانه اوقاف مصر مبنی بر عدم دعوت از کشورهای قطر، ترکیه و ایران برای اعزام متسابق به بیست‌و‌دومین مسابقات بین‌المللی قرآن کریم مصر، به‌دلیل تنش در روابط سیاسی مصر با این کشورها اتخاذ شده است.
وی در ادامه اظهارات بی‌پایه و اساس خود مدعی شده بود: از آنجا که هر شرکت‌کننده نماینده کشور خود در این مسابقات است، بنابراین به‌دلیل این که این سه کشور حامی مالی و فکری تروریست‌ها هستند، نمی‌توان از آنها جهت شرکت در مسابقات بین‌المللی قرآن دعوت کرد.

captcha