حمایت‌ از مردم یمن تنها در حد یک تجمع نباشد/ قاری قرآن نمی‌تواند بگوید سیاسی نیستم
کد خبر: 3202453
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
عبایی:

حمایت‌ از مردم یمن تنها در حد یک تجمع نباشد/ قاری قرآن نمی‌تواند بگوید سیاسی نیستم

گروه فعالیت‌های قرآنی: یکی از اساتید قرآنی کشورمان با بیان اینکه قاری و فعال قرآنی نمی‌‌تواند بگوید که کاری با سیاست ندارد، گفت: حمایت‌ از مردم مظلوم یمن نباید محدود به یک تجمع ساده ‌شود.

عبدالرسول عبایی، پیشکسوت قرآنی کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره تجمع فعالان قرآنی کشورمان در ‌محکومیت جنایات ‌آل‌سعود در حمله وحشیانه به مردم مظلوم یمن گفت:‌ البته همه ما می‌دانیم که در شرع مبین اسلام و در مکتب اهل بیت(ع) آمده است که اگر مسلمانی صدای مسلمان دیگر را بشنود و به آن پاسخ ندهد، مسلمان نیست.

مؤمنان به مثابه یک جسم واحد هستند

وی در ادامه با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) افزود: پیامبر اکرم(ص) در این حدیث شریف می‌فرمایند؛ «مثل المؤمنین فی توادهم و تراحمهم و تعاطفهم، مثل الجسد الواحد إذا اشتکی منه عضو تداعی له سایر الجسد بالسهر و الحمی»، به این معنا که مثال مؤمنان در مهرورزی و دلسوزی نسبت به یکدیگر مانند یک جسد است که اگر عضوی از آن ناراحت شد تمام این جسد را در‌برگرفته و ناراحتی می‌کشند.

محکومیت شفاهی کمترین اقدام در حمایت از مظلومان است

این داور مسابقات بین‌المللی قرآن تصریح کرد: این‌که مردم کشورمان و از جمله فعالان قرآنی برای محکومیت ‌آل سعود اقدام کنند، کمترین کاری است که می‌توان انجام داد و در واقع این یک وظیفه است.

عبایی اظهار کرد: باید ‌بیشتر از این همدردی با مردم مظلوم یمن صورت بگیرد و این همدردی تنها به ‌شفاهی و محکوم کردن آن با تجمع نباشد،‌ همانطور که برخی با اقداماتی همچون افتتاح حساب برای کمک به مردم یمن به‌صورت عملی وارد صحنه شده‌اند،‌ حمایت‌ها و محکومیت‌ها باید به‌صورت عملی باشد.

این فعال قرآنی کشورمان خاطرنشان کرد: همه مردم و از جمله فعالان قرآنی وظیفه دارند که جاناً و مالاً ‌برابر این کفر جهانی که علیه ملتی با غیرت ‌صورت گرفته است، ‌موضع بگیرند.

این پیشکسوت قرآنی کشورمان با بیان اینکه ایران اسلامی تنها حامی مردم مظلوم یمن است، بیان کرد: وظیفه همه است که اقداماتی را برابر این هجوم همه جانبه انجام دهند، این وظیفه زمانی بر ما واجب‌تر می‌شود که خون شهدا این حادثه در حال به نتیجه رسیدن است.

وظیفه قاری قرآن تنها قرائت نیست

عبایی با تأکید بر اینکه وظیفه فعالان قرآنی تنها قرائت قرآن کریم نیست، بیان کرد: به نظر می‌رسد که اشکال و خللی در کار وجود دارد که جامعه قاری و یا حافظ قرآنی اظهار‌نظر سیاسی ندارد،‌ قاری قرآن نمی‌تواند بگوید که من سیاسی نیستم،‌ قاری قرآن الگو است،‌ ما وظیفه داریم که مظلوم و ظالم را به همه نشان دهیم.

وی در ادامه با اشاره به آیه «وَلاَ تَرْکَنُواْ إِلَى الَّذِینَ ظَلَمُواْ فَتَمَسَّکُمُ النَّارُ...»، گفت: ما نباید گرایش به‌سمت ستمگر داشته باشیم و سکوت ‌برابر ظلم ستمگران نشان‌دهنده تأیید و حمایت از آنها است.

captcha