نرم‌افزار مروارید؛ آموزش تجوید سطح ۲ با تدریس «موسوی‌بلده»
کد خبر: 3212243
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶

نرم‌افزار مروارید؛ آموزش تجوید سطح ۲ با تدریس «موسوی‌بلده»

گروه فضای مجازی: نرم‌افزار مروارید حاوی دوره کامل آموزش تخصصی تجوید به روایت حفص از عاصم با تدریس استاد «سیدمحسن موسوی‌بلده» است.

امیرحسین یوسفی، مدیر مؤسسه مائده رایانه در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، درباره روند اجرایی نرم‌افزار «مروارید» گفت: این نرم‌افزار حاوی آموزش تجوید سطح دو یعنی دربردارنده دوره ‌کامل آموزش تخصصی تجوید به روایت حفص از عاصم است.

وی با تأکید بر اینکه تا به حال دوره تخصصی آموزش تجوید به این صورت نداشته‌ایم، ادامه داد: این لوح فشرده به صورت صوت و تصویر است که تصویری بودن این نرم‌افزار سختی کار را بیشتر کرده بود اما در برداشتن تصویر همراه با صوت وجه تمایز این نرم‌افزار است.

سبک منحصر به فرد استاد موسوی‌بلده در آموزش تجوید

یوسفی در پاسخ به این سؤال که آیا استاد موسوی‌بلده تنها گزینه برای تهیه و تولید این نرم‌افزار بوده است؟ ادامه داد: او تنها گزینه نبوده است اما نخستین گزینه‌ای بودند که انتخاب شدند چون استاد دارای سبک منحصر به فرد و تازه‌ای در آموزش تجوید هستند و چون تهیه این نرم‌افزار نیز کار نویی بوده است لذا استاد از این امر استقبال کردند هر چند پیشنهاداتی نیز از سوی وی مطرح و عملیاتی شد.

مدیر مؤسسه مائده رایانه با اشاره به تجربه قبلی که با استاد موسوی‌بلده در تهیه نرم افزار «المائده2» با محتوای آموزش قرآن در تمامی سطوح(روخوانی، تجوید، صوت ولحن) داشته است، اظهار کرد: از سال 78 فعالیت تولید نرم‌افزار را آغاز کرده‌ام. اولین محصولی را که در شرکت پیغام نور به عنوان مدیر پروژه برعهده داشته‌ام نرم‌افزار «المائده1» بوده که در سال 79 انجام گرفته، همچنین در سال 81 نیز مدیر پروژه و مدیر تولید ویکی از طراحان نرم افزار «المائده2» بودم.

یوسفی با اشاره سایر فعالیت‌هایش در عرصه تولید نرم‌افزار، اظهار کرد: در سال 81 نیز نرم‌افزار «بوستان آیات» از سوی مؤسسه مائده رایانه تهیه و تولید شد که حاوی دوره تصویری کل قرآن است که بر روی یک DVD تهیه شده است و این کار در نوع خودش نرم‌افزار جدیدیست که تمامی قرآن در سایر کشورها و حتی در کشور خودمان تا کنون در چهار DVD  به صورت تصویری تهیه شده است.

آغاز تهیه نرم‌افزار «مروارید» از سال 90

وی با اشاره به تازه‌ترین فعالیت‌ تولیدی‌اش به نرم‌افزار «مروارید» اشاره کرد و گفت: قرار است این لوح فشرده آموزش‌های تخصصی قرآن را در خودش داشته باشد که با آموزش تجوید 2 آغاز شد‌ه است و در نظر داریم سایر آموزش‌های تخصصی را در قالب نرم‌افزار مروارید ارائه کنیم.

یوسفی در خصوص روند تهیه این نرم‌افزار، ادامه داد: از سال 90 به صورت عملیاتی، فیلمبرداری‌هایش انجام گرفت، هرچند از سال 89 از رهنمودها و راهنمایی‌های استاد در این زمینه استفاده کردیم زیرا به دنبال روش جدیدی برای ارائه دوره‌های آموزشی بودیم و هستیم.

وی با اشاره به فعالیت تحقیقاتی انجام گرفته در این زمینه، افزود: این نرم‌افزار یکبار اجرا شد و به صورتی درآمد که  کار تولیدش مطابق با زمان نبود لذا دوباره تهیه این نرم‌افزار از ابتدا آغاز شد.

بیان اصالت‌های سنتی جلسات قرآن در این نرم‌افزار

مدیر مؤسسه مائده رایانه با اشاره به اینکه اظهار کرد: سبکی‌ که در این نرم‌افزار بکار گرفته شده از روش‌های نوینی است که بیانگر اصالت‌های سنتی جلسات قرآن است و رنگ و بوی غربی ندارد.

وی با اشاره به تبادل نظرات متعددی که در این موضوع با کارشناس قرآنی انجام گرفته است، تأکید کرد: به جز آموزش تجوید سطح دو در این نرم‌افزار، وجه تمایز این نرم‌افزار با موارد مشابهش در این است قواعد تجویدی به انتخاب کاربر در متن قرآن نمایش داده می‌شود.

یوسفی ادامه داد: در این نرم‌افزار قرآن را به صورت سه رسم الخط رسم المصحف، رسم الاملاء و قرآن کم‌علامت قرار داده‌ایم که قواعد تجویدی در سه رسم الخط به انتخاب کاربر با رنگ دلخواه قابل نمایش است یعنی پس از انجام روند آموزش کاربر برای تمرین می‌تواند، قواعد تجویدی را در متن قرآن و در هر صفحه انتخاب و ملاحظه کنند و این خود کمکی به کاربران است تا به دنبال قاعده نگردند و قاعده تجویدی برایشان نشان داده شود.

مدیر مؤسسه مائده رایانه در خصوص قیمت این نرم‌افزار و نحوه خریداری کردن آن گفت: این نرم‌افزار 15 هزار تومان قیمت‌گذاری شده است و علاقه‌مندان جهت تهیه نرم‌افزار مروارید می‌توانند از طریق مراجعه به توزیع کننده‌های نرم افزارهای قرآنی مرتبط با این مؤسسه در شهر و استانشان خریداری کنند.

وی با اشاره به اینکه خرید الکترونیکی به زودی از طریق پایگاه مائده رایانه طی آینده نزدیک فعال می‌شود، اظهار کرد: همچنین متقاضیان می‌توانند از طریق شماره 44049000 به صورت تلفنی نرم‌افزار مروارید را سفارش دهند.

یادآور می‌شود، مؤسسه مائده رایانه در فلکه دوم صادقیه، خیابان ولیعصر(عج)، خیابان تقدیری شرقی، پلاک 10، واحد 2 واقع شده است.

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۲
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۵/۱۲/۰۲ - ۱۸:۱۹
0
10
سلام استاد ، در این زمانه که همه کانالهای مبتذل دانلود مطالبشان رایگان است بهتر نیست دانلود کتاب الهی و آموزش آن رایگان باشد تا افراد بیشتری به آن سو جذب شوند .
وحید
|
Canada
|
۱۳۹۷/۰۲/۱۶ - ۱۹:۱۰
0
1
با سلام و تشکر از دست اندرکاران این برنامه قرآنی. من در کانادا هستم و با سختی موفق به تهیه این نرم افزار شدم و با سختی بیشتر موفق به فعال سازی آن شدم. در پاسخ کد فعال سازی متوجه شدم این نرم افزار را فقط می توان ۲ بار فعال کرد و ۵ بار به من پاسخ می دهند!
افتخار من این است که قرآن کریم را به رایگان نزد مرحوم سیدحسین حسینی نجار در پیچ شمیران و مرحوم استاد محمدتقی مروت در کانادا آموختم. سئوال می کنم اگر این نرم افزار را فردی به دست آورد جز اینکه به فراگرفتن علم قرآن می پردازد؟ و ما مقابلش سد می سازیم و از تعداد استفاده کنندگان راه هدایت می کاهیم؟ اگر این نرم افزار بودجه دولتی دارد که هیچ توجیهی ندارد ولی اگر عزیزان بخش خصوصی مشغول به این کار هستند من حاضرم ۵۰۰ دلار بدهم و افراد متمول متدین بسیارند که مبالغ بسیار بیشتر از این را حاضرند بدهند تا ارائه این نرم افزار به رایگان در دست عاشقان علوم قرآنی قرار گیرد. انشآء الله که پاسخ من را می دهید. متشکرم
پویا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۷/۰۴/۰۸ - ۰۳:۵۲
0
1
حالا بدبختیش اینجاست که از کجا تهیه کنیم هیچ سایتی برا فروش نیست فروشگاه‌ها هم ندارن واقعا که شورش رو دراوردن
صالحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۷/۰۶ - ۱۶:۰۲
0
1
سلام استاد وقتتون بخیر...اگر میشد یک پی دی اف از مراحل یادگیری قرآن...از آموزش روخوانی تا تجوید سطح۲ و آموزش نغمات و تا به صورت حرفه ای میگذاشتید خیلی عالی میشد چون به راحتی قابل دسترسی نیست در کانالها و فضای مجازی
captcha