انجام بدون توقع فعالیت‌های قرآنی؛ محور صفات اخلاقی استاد «موسوی‌بلده»
کد خبر: 3217764
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۴
قره‌شیخلو عنوان کرد:

انجام بدون توقع فعالیت‌های قرآنی؛ محور صفات اخلاقی استاد «موسوی‌بلده»

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس سازمان دارالقرآن در مراسم تکریم استاد موسوی‌بلده گفت: در طول سال‌ها آشنایی با استاد، ندیدم که استاد در برابر انجام امور قرآنی، توقعی داشته باشند که این موضوع محور تمامی صفات اخلاقی استاد است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مهدی قره‌شیخلو، رئیس سازمان دارالقرآن الکریم در مراسم تکریم استاد سیدمحسن موسوی‌بلده که عصر امروز، هفتم اردیبهشت‌ماه در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، به سخنرانی پرداخت و گفت: از سال 59 در محضر این استاد بودم و در طول این مدت که در حدود 30 سال می‌شود توفیق شاگردی او را دارم.
وی با اشاره به همکار بودنش با این استاد از سال 73 تا 75 در واحد جهاد دانشگاه علوم پزشکی ایران، ادامه داد: خداوند به برخی از افراد توفیق عمر با برکت می‌دهد که در طول آن منشأ خیرات و برکات زیادی هستند که یکی از این افراد استاد موسوی‌بلده است که ان‌شاءالله عمر طولانی و پربرکت داشته باشند.
قره‌شیخلو با اشاره به صفات اخلاقی استاد اظهار کرد: همواره فعالیت استاد با خلوص نیت بوده است و در طول این سال‌ها که با او ارتباط داشته‌ام، ندیدم که استاد برای انجام کاری، توقعی داشته باشند که این موضوع محور تمامی صفات استاد است.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم ادامه داد: عشق و علاقه به کار تدریس و آموزش قرآن در استاد موسوی‌بلده است که شاید بیش از سه دهه از جلسات قرآن روزهای جمعه ایشان می‌گذرد و به کار جلسه‌داری پرداخته‌اند اما هنوز با اشتیاق و عشق روز تعطیل را که روز استراحت است از ابتدای صبح تا ظهر به امر تدریس می‌پردازند.
وی با اشاره به صفت دیگر استاد و تأثیرگذاری او بر روی اعضای خانواده‌اش افزود: این امر نکته مهمی است که خود او، برادرش، همسرش و هم خواهرشان در حوزه فعالیت‌های قرآنی مشغول به فعالیت هستند. ایشان اطرافیان را تحت تأثیر قرار داده‌اند؛ به گونه‌ای که موجب شده‌ا‌ند تا افراد خانواده‌اش نیز در این عرصه وارد شوند.
قره‌شیخلو عنوان کرد: آراستگی ظاهر او نیز از دیگر صفات ایشان است که بسیار جلب توجه می‌کند و این نکته مهمی است که استاد و مربی قرآن این آراستگی را داشته باشد.
وی با اشاره به خاطراتی از اولین حضورش در مسابقات قرآن در کانون میثم محله امامزاده حسن(ع) تهران گفت: یادم است که در آن مسابقات که با داوری استادانی چون خدام‌حسینی، سیدمحسن موسوی‌بلده و صحاف همراه بود؛ اولین چیزی که در چشم من خودنمایی کرد، آراستگی استاد موسوی‌بلده بود.
رئیس سازمان دارالقرآن الکریم با تأکید بر اینکه مطالب بسیاری را از استاد موسوی‌بلده آموخته است، تصریح کرد: او هم در امر قرائت قرآن متخصص است و هم در کنار تخصص علوم قرآن، انسان قرآنیست که شخصیت، زندگی و منش او بوی قرآن می‌دهد و به عنوان شاگرد بسیار از محضر او بهره برده‌ام.
وی با آرزوی اینکه ان‌شاءالله توفیق قدردانی این اساتید را داشته‌ باشیم، اضافه کرد: همه مسئولان قدر این اساتید را بدانند و از حضور آنها برای ارتقای بهتر فعالیت‌های قرآنی استفاده کنند.
قره‌شیخلو عنوان کرد: استاد موسوی‌بلده از سال 1361 خود از بنیانگذاران سازمان دارالقرآن الکریم و جزء هیئت امنای این نهاد بوده است و از نظرات و کارشناسی او در زمنیه‌های متعدد استفاده کرده‌ایم؛ به‌گونه‌ای که در هر فرصتی از ایشان دعوت کردیم بلافاصله لبیک گفته‌اند و از هیچ کمکی دریغ نکرده‌اند و امیدواریم این فضا در تمام جامعه قرآنی نهادینه شود.
وی ادامه داد: امیدواریم به‌گونه‌ای باشد که اگر فردی با قرآنیان برخورد کرد اینگونه نمود کند که قرآن در شخصیت آن فرد تأثیرگذار بوده است و قرآن تنها لق لقه زبانش نبوه است بلکه مشی، رفتار و گفتارش نیز بوی قرآن دهد.

captcha