مؤلف «حلیة القرآن» خود حلیه قرآنی شد
کد خبر: 3217762
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۱
حشمتی بیان کرد:

مؤلف «حلیة القرآن» خود حلیه قرآنی شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تکریم استاد سیدمحسن موسوی بلده گفت: مؤلف «حلیة القرآن» خود حلیه قرآنی یعنی زینت و زیور قرآنی شده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، حجت الاسلام و المسلمین حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم تکریم استاد سیدمحسن موسوی‌بلده که امروز دوشنبه، 7 اردیبهشت ماه، در تالار فردوسی خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد به سخنرانی پرداخت.
وی گفت: تکریم انسان‌ها نه صرفاً وظیفه دینی است بلکه اگر این تکلیف قرآنی در قرآن نیز نیامده بود و در دیگر ادیان به آن سفارش نشده بود باز انسان‌ها همدیگر را تکریم می‌کردند.
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد با تاکید بر اینکه انسان‌ها مفتخر به خلیفة اللهی بودند، اظهار کرد: پس انسان، خود شایسته تکریم هستند.
وی ادامه داد: این روزها در ایام ماه رجب، زمانی است که به خدا نزدیکتر می‌شویم، پس شایسته تکریم هستیم و این جریان در اصحاب قرآن مشهودتر است. البته بسیاری از قرآنیان، نه تنها افرادی هستند که الفاظ و علم قرآن را به دیگران یاد می‌دهند بلکه سعی می‌کنند، سجایای اخلاقی را با رفتارشان نشان دهند و نشانه‌های آیات قرآن را در گفتار و رفتارشان نمایان کنند.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: از دهه شصت در سازمان دارالقرآن با اساتید و چهره‌های قرآنی آشنا شده‌ایم که این امر و افتخار تا به امروز ادامه دارد و استاد موسوی‌بلده از جمله مربیان قرآنی است که فقط الفاظ را به شاگردش نمی‌آموزد.
وی با اشاره به استاد موسوی بلده مؤلف کتاب «حلیةالقرآن» ادامه داد: او نه تنها این کتاب را به عنوان کار اصلی و حرفه‌ای برای ایرانیان تالیف کرده است بلکه برای سایر کشورها آن را ارائه داده و خود استاد موسوی بلده، حلیه قرآنی یعنی زینت و زیور قرآنی شده‌اند.
وی ادامه داد: استاد موسوی بلده کسی است که آنچه را که از قرآن خوانده و یاد گرفته و در محفوظاتش است در رفتار و گرفتار و منش رعایت می‌کند.
حشمتی با اشاره به صفت اخلاقی مراقبه بیان کرد: این صفتی است دارای فضیلت بزرگی است که به هر کسی داده نمی‌شود و هر فردی که دارای صفت مراقبه است؛ عزیز است. استاد موسوی بلده در میان جامعه قرآنیان به دلیل دانش و هم، منش عزیز است.
وی اضافه کرد: معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد، کمترین کارش تکریم از این اساتید قرآنی است و من به عنوان ادای وظیفه در این جلسه حضور پیدا کردم.
معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه امیدواریم پیروان خوبی برای قرآن باشیم ادامه داد: تکریم استاد قرآن، تکریم تمام انبیاء و اهل بیت(ع) است.

captcha