داعش مسئولیت انفجار مسجد امام حسین(ع) را برعهده گرفت/ اثبات ناکارآمدی دستگاه امنیتی آل‌سعود
کد خبر: 3308926
تاریخ انتشار : ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۴

داعش مسئولیت انفجار مسجد امام حسین(ع) را برعهده گرفت/ اثبات ناکارآمدی دستگاه امنیتی آل‌سعود

گروه بین‌الملل: گروه تروریستی داعش مسئولیت حمله انتحاری به مسجد امام حسین(ع) را در الدمام عربستان بر عهده گرفت.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «النشره»، درست یک هفته پس از انفجار تروریستی مسجد امام علی(ع) در شهر قطیف عربستان، بار دیگر نمازگزاران جمعه در یکی از مساجد شیعیان عربستان هدف حمله تروریستی قرار گرفتند.
این انفجار تروریستی دیروز، 8 خردادماه، نمازگزاران مسجد امام حسین (ع) در منطقه شیعه‌نشین الدمام در شرق عربستان را هدف قرار داد.
این انفجار انتحاری در پارکینگ مسجد امام حسین(ع) در شهر «الدمام» عربستان رخ داد و تاکنون 4 شهید و 11 زخمی برجای گذاشته است.

به گفته شاهدان، این انفجار به دست یک تروریست سعودی انجام شد که لباس زنان به تن داشت.
شاهدان خاطرنشان کردند که نیروهای کمیته مردمی که وظیفه حمایت از نمازگزاران و برگزاری نمازجمعه در مسجد را برعهده دارند، این تروریست را متوقف و تلاش کردند مانع از رسیدن او به قسمت زنان در مسجد شوند، ولی تروریست از دست آنان گریخت و خودش را در پارکینگ در میان نیروهای کمیته مردمی منفجر کرد.
داعش مسئولیت حمله انتحاری مسجد امام حسین(ع) الدمام رابر عهده گرفت
پایگاه اطلاع‌رسانی «النشره» گزارش داد: گروه تروریستی داعش با انتشار یادداشتی در صفحه رسمی خود در توئیتر مسئولیت حمله انتحاری به مسجد امام حسین(ع) در الدمام واقع در منطقه الشرقیه عربستان  را بر عهده گرفت.
این در حالی است که داعش مسئولیت انفجار تروریستی هفته گذشته مسجد امام علی (ع) در القطیف را نیز بر عهده گرفته بود.

تأکید ایران بر ضرورت مقابله جدی با عاملان جنایات تروریستی

در همین راستا، مرضیه افخم، سخنگوی وزارت امور خارجه حمله تروریستی به نمازگزاران مسجد امام حسین شهر دمام عربستان را محکوم کرد.

افخم با اشاره به جنایت تروریست‌ها در دو هفته متوالی در نمازهای جمعه منطقه شرقیه؛​ به‌کارگیری همه تدابیر و امکانات جهت پیشگیری از این‌گونه حوادث و مقابله جدی با کسانی که امنیت و ثبات منطقه را نشانه رفته و در صدد دامن زدن به اختلافات مذهبی هستند مورد تأکید قرار داد.

شورای همکاری خلیج‌فارس محکوم کرد

به گزارش «اسکای نیوز»، «عبداللطیف بن راشد الزیانی»، دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس، روز جمعه ضمن محکوم کردن حمله انتحاری در مسجد «امام علی (ع)» در شهر الدمام، تصریح کرد این حادثه اقدامی جنایتکارانه و بزدلانه است که با همه ارزش‌ها و اصول اسلامی و انسانی تناقض دارد.


تجمع علمای مسلمین لبنان انفجار تروریستی الدمام را محکوم کرد

پایگاه اطلاع‌رسانی «لیبانون فایلز» نوشت: تجمع علمای مسلمین لبنان ضمن محکوم کردن انفجار تروریستی شهر الدمام از مقامات عربستانی خواستند تا جلوی پخش برنامه‌های گمراه کننده گرفته شود.
علمای این تجمع در این بیانیه اعلام کردند که درهای فتنه به روی مسلمانان شرق عربستان گشوده شده و آتش اختلاف‌افکنی از آن می‌دمد و اگر این اقدامات ادامه پیدا کند جنگ داخلی شدیدی رخ می‌دهد که در نتیجه آن عربستان، بنا بر طرح اسراییل که ممالک اسلامی را به چند بخش تقسیم کرده است، تجزیه می‌شود.
در این بیانیه علما از مقامات مسئول در این زمینه خواستند که برای گام نخست جلوی پخش برنامه‌های شبکه‌های گمراه کننده که به برافروختن آتش تعصبات مذهبی و اختلاف افکنی می‌پردازد، به سرعت گرفته شود.
این تجمع از تمام مقامات عربستانی خواست تا با هم‌فکری علمای مسلمان تصمیمی قاطع درباره گرو‌ه‌های تروریستی و تکفیری اتخاذ کنند و با کمک رسانه‌ها، فساد اندیشه تکفیری را بر همگان روشن سازند.

همچنین علمای این جمعیت بر حل سیاسی بحران یمن و گفت‌وگوی نتیجه‌بخش در عمان با نظارت سازمان ملل تاکید کردند تا هم از آتش جنگ در یمن جلوگیری شود و هم آتش فتنه در عربستان خاموش شود.
در پایان این بیانیه از خطبای مساجد عربستان خواسته شد که محور اصلی تمام صحبت‌های خود را وحدت بین مسلمانان قرار دهند و تنها دشمن اسلام و مسلمانان را اسراییل و سازمان جنایت محور صهیونیستی معرفی کنند.
دو انفجار در یک هفته؛ نشانگر ناکارآمدی دستگاه امنیتی آل‌سعود
کارشناس سیاسی عربستانی ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی شهر دمام عربستان، اعلام کرد که وقوع دو انفجار در طول یک هفته اوج ناکار آمدی دستگاه امنیتی این کشور در برقراری امنیت را نشان می‌‌دهد.
فؤاد ابراهیم، نویسنده و نظریه‌پرداز سیاسی عربستانی، حادثه تروریستی در نزدیکی مسجد امام حسین(ع) شهر دمام در استان قطیف عربستان را به شدت محکوم کرد و افزود: دو انفجار در طول یک هفته نشان از ضعف نیروهای امنیتی سعودی در تامین امنیت این کشور دارد.
وی در صفحه اجتماعی توییتر خود نوشت: با اینکه ترویست‌ها پیش از این تهدید کرده بودند که به چنین اقداماتی دست خواهند زد، ولی باز هم توانستند عملیات تروریستی دیگری در شرق عربستان اجرا کنند.
این فعال سیاسی افزود: این انفجارهای پی در پی به معنای این است که حکومت مرکزی به هیچ وجه توانایی برقراری امنیت در شرق این کشور را ندارد و مردم خود باید ابتکار عمل را به دست گیرند و برای حفظ جان خود تلاش کنند.
فؤاد ابراهیم مسئولیت این انفجار را متوجه وهابیت پرورش یافته در عربستان دانست و تصریح کرد: این افراد که حاضر می‌شوند خود را منفجر کنند با شست‌وشوی مغزی برخی عالم نمایان وهابی این کار را انجام می‌دهند.
وی در پاسخ به کسانی که سعی دارد رژیم آل‌سعود را در اینگونه حوادث بی‌تقصیر نشان دهند، گفت: مقصر اصلی نظام سعودی است که با حمایت خود به پرورش افکار افراطی برخواسته از اندیشه باطل وهابیت می‌پردازد.
فؤاد ابراهیم همچنین خطاب به کسانی که ادعا می‌کنند ایران پشت این وقایع است گفت: سخن این افراد جای تعجب دارد؛ چرا که عامل اصلی، سیاست تبعیض آمیز و فتنه افروزانه رژیم سعودی است و مجریان کار داعشی‌های وهابی هستند و همچنین مکان انفجارها تحت سیطره آل‌سعود است و قربانیان حوادث نیز از شیعیان هستند.
فواد ابراهیم در پایان خطاب به مقامات سعودی اظهارداشت که وقتی شما با برخورد تبعیض‌آمیز با مردم شرق عربستان برخورد می‌کنید و با سیاست‌های اشتباه خود به آتش فتنه و اختلاف دامن می‌زنید نمی‌توان گفت که دیگر شاهد این دست حوادث نخواهیم بود.

captcha