یادواره سرداران و 364 شهید ایوان برگزار می‌شود
کد خبر: 3335873
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲

یادواره سرداران و 364 شهید ایوان برگزار می‌شود

گروه اجتماعی: مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران ایوان از برگزاری یادواره سرداران و 364 شهید این شهرستان در سالروز عملیات غرور‌آفرین تنگ کوشک خبر داد.

علی‌محمد رشیدی، مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ایوان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، با بیان اینکه یادواره سرداران و 364 شهید این شهرستان فردا، 6 مرداد برگزار می‌شود، اظهار کرد: گرامیداشت یاد و خاطره شهدای تنگ‌ کوشک ایوان از بخش‌های اصلی این یادواره است.
وی با اشاره به اینکه در عملیات تنگ‌ کوشک در پنجم مرداد سال 67 مردم منطقه با دست خالی توانستند حماسه‌ای خلق کنند که تا امروز گرامی داشته شود، گفت: در این عملیات شهدای زیادی تقدیم انقلاب شد که  شهیدان خرم‌رودی، فلاحی و دوبرا شهدای شاخص این عملیات بودند.
رشیدی با اشاره به اینکه پنجم مرداد به عنوان روز ملی مقاومت و ایثار مردم ایوان نامگذاری شده، افزود: توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از اهداف این یادواره است و انتقال مفاهیم ارزشی به نسل جوان که دوران دفاع مقدس را تجربه نکرده‌اند می‌تواند تأثیر فراوانی داشته باشد.
مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ایوان، خاطرنشان کرد: برگزاری این برنامه‌ها و زنده نگهداشتن یاد و خاطر شهدا می‌تواند عامل بسیار مهمی برای بیمه شدن جامعه در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان نظام باشد.

captcha