مشارکت در افزایش سرمایه بانک توسعه اسلامی جایگاه بین‌المللی ایران را تقویت می‌کند
کد خبر: 3338906
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

مشارکت در افزایش سرمایه بانک توسعه اسلامی جایگاه بین‌المللی ایران را تقویت می‌کند

گروه اقتصاد: میرمحمدی اظهار کرد: با توجه به جایگاهی که جمهوری اسلامی ایران در جهان اسلام دارد مشارکت در افزایش سرمایه بانک توسعه اسلامی ضروری به نظر می‌رسید و این اقدام باعث بهبود جایگاه بین‌المللی ایران خواهد شد.

سیدمحمدحسین میرمحمدی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)،  با اشاره به موافقت نمایندگان مجلس با افزایش سرمایه ایران در بانک توسعه اسلامی اظهار کرد: این بانک متعلق به همه کشورهای اسلامی است و اگر سهیمه ما در بانک توسعه اسلامی بالا برود این سرمایه به توسعه و عمران کشورهای اسلامی و خود ایران اختصاص پیدا می‌کند.

تأثیرگذاری بر اداره بانک توسعه اسلامی

وی ادامه داد: کشور جمهوری اسلامی ایران به لحاظ جایگاهی که در جهان اسلام دارد باید از لحاظ بین‌المللی جایگاه و سهم خود را حفظ کرده و در افزایش سرمایه این بانک مشارکت می‌کرد و به همین دلیل این لایحه مورد تصویب قرار گرفت.

میرمحمدی افزود: قطعا وقتی سرمایه بانک توسعه اسلامی افزایش پیدا کند، توانایی مالی بانک بیشتر شده و ما هم می‌توانیم از این طریق توان مالی خود را تقویت کنیم و همچنین از این طریق زیرساخت‌های خود را تقویت کرده و حتی در جنبه‌های مدیریتی بانک توسعه اسلامی هم تأثیرگذار باشیم.

استفاده مناسب ایران از امکانات بانک توسعه اسلامی

وی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت کنونی ارتباط ایران با بانک توسعه اسلامی اظهار کرد: بنده تحقیقات زیادی در این مورد انجام نداده‌ام اما گمان می‌کنم این ارتباط روند معمولی خود را طی می‌کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در پاسخ به این پرسش که آیا تاکنون استفاده لازم از ظرفیت‌های بانک توسعه اسلامی را برده‌ایم؟ تأکید کرد: به نظرم تاکنون میزان استفاده از منابع بانک توسعه اسلامی در وضعیت مطلوبی قرار داشته است و ما در پروژه‌های بسیاری از جمله در طرح‌های فاضلاب برخی از شهرها از منابع و تسهیلات کم بهره این بانک استفاده لازم را برده‌ایم.

مطالب مرتبط
captcha