افزایش سرمایه لازمه حفظ جایگاه ایران در بانک توسعه اسلامی است
کد خبر: 3370452
تاریخ انتشار : ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
ناصر موسوی‌لارگانی:

افزایش سرمایه لازمه حفظ جایگاه ایران در بانک توسعه اسلامی است

گروه اقتصاد: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: با توجه به اهمیت نهادهایی مانند بانک توسعه اسلامی، لازم است جایگاه ایران در این مؤسسات حفظ شود که یکی از مهم‌ترین راهکارها حفظ یا افزایش سرمایه در چنین سازمان‌هایی است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدناصر موسوی‌لارگانی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به ابلاغ «قانون اجازه مشارکت جمهوری اسلامی ایران در افزایش سرمایه دور پنجم بانک توسعه اسلامی» توسط رئیس‌جمهور اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران دارای جایگاه ویژه‌ای در بانک توسعه اسلامی بوده و یکی از تأمین‌کنندگان اصلی سرمایه این بانک است، بنابراین برای حفظ جایگاه کنونی خود باید اقدامات لازم را انجام دهد.

هدف از تهیه قانون افزایش سرمایه ایران در بانک توسعه اسلامی

وی ادامه داد: اگر این افزایش سهام را انجام نمی‌دادیم احتمالاً این جایگاه تنزل پیدا کرده و کشورهایی مانند عربستان که دلارهای نفتی بسیاری در اختیار دارند با پول بیشتری که پرداخت می‌کردند جایگاه ایران در این بانک را تنزل می‌دادند، بنابراین هدف از تهیه چنین قانونی حفظ این جایگاه بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تأکید کرد: نکته دیگری که باید به آن اشاره کرد این است بانک توسعه اسلامی در موارد بسیاری می‌تواند کمک‌های لازم را در اختیار کشور ما و برخی از کشورهای اسلامی که واقعاً با مشکل و سختی روزگار را سپری می‌کنند قرار دهد که نمونه‌های بسیاری از این اقدامات تاکنون توسط این بانک صورت گرفته است.

لزوم حفظ جایگاه ایران در بانک توسعه اسلامی

موسوی‌لارگانی ادامه داد: با توجه به اینکه برخی از دشمنان اسلام به دنبال این هدف هستند که حضور مسلمانان در سازمان‌های بین‌المللی را کم‌رنگ نشان دهند، چنین مؤسساتی می‌تواند جایگاه کشورهای اسلامی در جهان را ارتقا بخشند، بنابراین باید آنها را تقویت کرد.

وی در پایان تأکید کرد: با توجه به نقش و جایگاه مهم نهادهایی مانند بانک توسعه اسلامی، لازم است جایگاه ایران در این مؤسسات حفظ شود که یکی از مهم‌ترین راهکارهایی که می‌توان در این زمینه در پیش گرفت حفظ یا افزایش سرمایه خود در چنین سازمان‌هایی است.

اکبر ابراهیمی

مطالب مرتبط
captcha