مخالفت با تغییر مکان حسینیه شیعیان در هند
کد خبر: 3353577
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۱

مخالفت با تغییر مکان حسینیه شیعیان در هند

شعب خارجی: در پی تصمیم مسئولان حسینیه شیعیان هند موسوم به «امام‌باره زینبیه» برای جابجایی این مکان، گروهی از شیعیان با این کار به شدت مخالفت کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از نمایندگی فرهنگی ایران در بمبئی، امام‌باره «زینبیه» یکی از مکان‌هایی است که مراسم مختلف شیعیان در آنجا برگزار می‌شود؛ اما چندی است که مسئولان این امام‌باره قصد دارند آن را به مکان جدیدی منتقل کنند و این مسئله موجب شده است که گروهی تحت عنوان کمیته «Zainabia Bachao» با این کار به شدت مخالفت کنند.

این کمیته جزواتی را که حاوی سخنان یکی از اندیشمندان شیعه به نام علامه محمد موسوی است بین شیعیان توزیع کرده و از آنان خواسته است با نقل مکان امام‌باره به‌شدت مخالفت کنند.

امام‌باره زینبیه در نزدیکی «روضة الطاهره» هند قرار دارد که جامعه مسلمانان داوودی بوهرا در این مکان به مسائل عبادی خود می‌پردازند. مسئولان زینبیه قصد دارد این امام‌باره را به مکان دیگری به نام «Peeru lane» تغییر مکان دهد.

اختر حسین رضوی، از مسئولان امامباره زینبیه و انبوه‌ساز بزرگ و مطرح شهر بمبئی در سال 2012 با نماینده جامعه مسلمانان داوودی بوهرا توافق‌نامه مشترکی را به امضا رساند که قرار شد به موجب آن جمعیت داوودی بوهرا مکان جدیدی را که از لحاظ وسعت به مراتب بزرگ‌تر است در اختیار این امام‌باره قرار دهد.

اختر حسین رضوی نیز دلیل جابجایی را وسعت مکان جدید با توجه به جمعیت رو به افزایش شیعیان عنوان کرد.

یادآور می‌شود، مکان کنونی امام‌باره زینبیه ملک شخصی و متعلق به اختر حسین رضوی است. با توجه به اینکه جمعیت داوودی بوهرا، تمامی اموال آن منطقه را برای ساخت یک مجتمع متمرکز خریداری کرده‌اند، از رضوی نیز درخواست کردند در ازای دریافت یک مکان بزرگ‌تر و بهتر جهت اختصاص به زینبیه، مکان مذکور را در اختیار آنان قرار دهد که مورد موافقت وی قرار گرفت.

امام‌باره‌ یا امام‌‌بارا، به‌ مفهوم‌ «امام‌خانه‌»، بناهایى‌ در سرزمین‌ هند است که‌ شیعیان‌ برای برگزاری مراسم‌ مذهبى‌ خاص‌ خود، در ماه‌ محرم‌، در آن گردهم مى‌آیند.

captcha