«صحافت»؛ تنها روزنامه پرتیراژ شیعیان هند
کد خبر: 3781879
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۶

«صحافت»؛ تنها روزنامه پرتیراژ شیعیان هند

گروه بین‌الملل ـ مدیرمسئول روزنامه «صحافت» هند در دیدار با مسئول خانه فرهنگ ایران در بمبئی گفت: این روزنامه اردو زبان تنها روزنامه متعلق به شیعیان است که با تیراژ بالا در میان جامعه هند نشر و توزیع می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ محسن آشوری، سرپرست وابستگی فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در بمبئی با امان عباس، مدیرمسئول روزنامه صحافت هند دیدار و درباره توسعه همکاری‌های رسانه‌ای و انتشار اخبار و فعالیت‌های ایران تبادل نظر کرد.

در این دیدار مقرر شد اخبار جمهوری اسلامی ایران به ویژه فعالیت‌های نمایندگی فرهنگی کشورمان در این روزنامه منتشر شود.

امان عباس در سخنانی، گفت: روزنامه صحافت یکی از روزنامه‌های اردو زبان هند به شمار می‌رود و انتشار اخبار جمهوری اسلامی ایران و نمایندگی فرهنگی ایران در بمبئی مایه افتخار این روزنامه است.

مدیرمسئول روزنامه صحافت هند افزود: این روزنامه اردو زبان تنها روزنامه متعلق به شیعیان است که با تیراژ بالا در میان جامعه هند نشر و توزیع می‌شود. هدف از انتشار این روزنامه، نشر و گسترش سیر و سلوک انبیاء و اولیای الهی است.

وی به نقش مقام معظم رهبری در ایران اشاره و بیان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی شخصیتی تأثیرگذار و محبوب نه تنها در منطقه، بلکه در جهان هستند و امروزه ایران در سایه رهبری آن بزرگوار به قله‌های کامیابی در زمینه‌های گوناگون دست یافته است.

آشوری در سخنانی در ادامه این دیدار، اشتراکات فرهنگی ایران و هند را یادآور شد و گفت: جراید و نشریات نقش مهم و تأثیرگذاری در جامعه دارند و می‌توانند فعالیت‌های سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف را در زمینه‌های گوناگون انعکاس دهند.

سرپرست خانه فرهنگ ایران در بمبئی به فرارسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: امروز، ایران یک کشور قدرتمند و تأثیرگذار در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شود و جمهوری اسلامی ایران توانسته است بدون وابستگی به قدرت‌های استکباری، راه سعادت و کامیابی را طی کند و به اهداف خود در زمینه‌های گوناگون نائل آید.

وی تأکید کرد: ساده زیستی رهبری عالیقدر انقلاب اسلامی زبانزد خاص و عام است و ایشان سکاندار ایران اسلامی در همه مشکلات هستند؛ به همین منظور ایران یکی از امن‌ترین کشورها در منطقه است.

انتهای پیام

captcha