توانمندی مسابقات قرآن دانش‌آموزان و شکوفه‌ها تجمیع شود
کد خبر: 3353822
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
افتخاری:

توانمندی مسابقات قرآن دانش‌آموزان و شکوفه‌ها تجمیع شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس فراکسیون قرآن مجلس با اشاره به تجمیع مسابقات قرآن شکوفه‌های اوقاف با مسابقات آموزش و پرورش گفت: توانمندی مسابقات قرآن دانش‌آموزان و شکوفه‌ها تجمیع شود تا کیفیت این رقابت‌ها افزایش یابد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، لاله افتخاری، رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس شورای اسلامی امروز، هفتم شهریور در مراسم اختتامیه سی و هفتمین دوره مسابقات قرآن شکوفه‌ها گفت: قرآن کریم منبعی است که هدایتگر انسانهاست یعنی راهی که همه بشریت دنبال آن است، اما گاهی افراد به جای راه به بیراهه می‌روند.
افتخاری افزود: امروز در جمع کسانی هستیم که در ابتدای راه هستند و آینده‌سازان نظام خواهند بود؛ چرا که از همان ابتدا در محضر قرآن کریم زانو زده‌اند و قرآن نیز، بر آنها منت گذاشته است که امروز در اینجا هستند و قرآن می‌خوانند.
وی در ادامه گفت: البته سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در عرصه گسترش فرهنگ قرآنی گام‌های ارزشمندی برداشته است و مصوبه خوبی که اخیرا در ستاد عالی مسابقات صورت گرفته است نیز اتفاق بسیار مبارکی است که طبق این مصوبه از سال آینده ظرفیت‌ها و نشاط در مسابقات قرآن دانش‌آموزی و شکوفه‌ها تجمیع می‌شود و این تجمیع به کیفیت بخشی فعالیت‌ها کمک می‌کند تا فعالیت‌های قرآنی با کیفیت بیشتری انجام شود.
وی با بیان اینکه توانمندی دانش‌آموزان با شکوفه‌ها باید تجمیع شود ادامه داد: ما در مجلس شورای اسلامی فایل خاصی را برای کسانی که در آغاز راهند و نوآموز هستند و به اصطلاح روایات به فطرت نزدیکتر هستند باز کرده‌ایم تا حمایت‌های خوبی از این آینده‌سازان صورت گیرد.
رئیس فراکسیون قرآن و عترت مجلس ادامه داد: ما در فراکسیون قرآن و عترت مجلس حمایت از فعالیت‌های قرآنی را داریم و اگر کمک دیگری نیاز باشد در جهت قانون‌گذاری حمایت می‌کنیم. امیدواریم گام‌هایی که از سوی شورای توسعه فرهنگ قرآنی برداشته می‌شود مؤثرتر باشد.
وی در ادامه گفت: همچنین در پایش دستگاه‌های قرآنی، تلاش ما بر این است که ارزیابی خوبی از فعالیت‌های قرآنی در کشور داشته باشیم و کمک کنیم تا بحث جوانان و نوجوانان در فعالیت‌های قرآنی آنها از جایگاه خاصی برخوردار شود.
افتخاری افزود: تلاش همه ما باید بر این باشد که در جهت گسترش قرآن گام برداریم و منویات مقام معظم رهبری در زمینه انس با قرآن، تدبر در قرآن، آشنایی با قرآن و تربیت 10 میلیون حافظ قرآن قدم برداریم.

مطالب مرتبط
captcha