مراسم یادبود «شهدای منا» در ارمنستان برگزار شد
کد خبر: 3377892
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۹

مراسم یادبود «شهدای منا» در ارمنستان برگزار شد

شعب خارجی: مراسم یادبود «حجاج شهید حادثه منا» به همت رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان در مسجد جامع کبود ایروان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه آسیای مرکزی، مراسم یادبود حجاج شهید حادثه منا توسط رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با حضور ایرانیان مقیم این کشور، شامگاه جمعه، دهم مهرماه، در مسجد جامع کبود ایروان برگزار شد.

مجید مشکی، رایزن فرهنگی کشورمان در این مراسم طی سخنانی از حضور ایرانیان مقیم به ویژه نمازگزاران مسجد کبود ایروان قدردانی و تشکر کرد و ضمن انتقاد از سوء مدیریت آل سعود در برگزاری مراسم حج، برای شهدای این واقعه غم‌انگیز علو درجات را از خداوند متعال خواستار شد.

همچنین در این مراسم محمد رئیسی، سفیر و نماینده تام‌الاختیار جمهوری اسلامی ایران در ارمنستان با اشاره به بی‌تدبیری آل سعود در امور حج و محکوم‌کردن این رژیم به دلیل سوء‌مدیریت در حادثه جانسوز منا، درباره اقدامات مداخله‌جویانه دولت عربستان سعودی در دیگر کشورهای مسلمان از قبیل یمن، سوریه و عراق سخنرانی کرد.

در پایان این مجلس یادبود حسن ثابت‌جو، کارشناس فرهنگی کشورمان ضمن عرض تعزیت و تسلیت این واقعه اسفناک به جامعه مسلمانان جهان به‌ویژه خانواده‌های حجاج ایرانی، بیانیه جامعه ایرانیان مقیم در محکومیت حادثه منا را قرائت کرد و از حاضران دعوت به عمل آورد تا با امضای این بیانیه صدای مظلومانه حجاج شهید را که تشنه و بی‌رمق در سرزمین مقدس منا جان باختند، به گوش جهانیان برسانند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «ما نمازگزاران مسجد جامع کبود ایروان اعم از ایرانیان مقیم و اتباع دیگر کشورهای اسلامی مستقر در جمهوری ارمنستان ضمن ابراز تأسف شدید و عمیق، این فاجعه اسفناک را به محضر مقدس حضرت ولی‌عصر(عج)، رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی)، علما و مراجع عالیقدر تقلید، همه مسلمانان جهان به‌ویژه خانواده‌های داغدیده حجاج شهید ایرانی تسلیت و تعزیت عرض کرده و علو درجات برای میهمانان الهی و صبر جمیل را برای بازماندگان آنان از خداوند متعال مسئلت می‌نمائیم.

جامعه ایرانیان مقیم ارمنستان در پایان این بیانیه از مراجع داخلی و بین‌المللی انتظار دارند نسبت به احقاق حق شهدا و مجروحان این حادثه، اقدام کرده و از هیچ کوششی در این زمینه دریغ نکنند تا هم موجبات تسلی خاطر بازماندگان فراهم شود و هم پیکر مجروح جهان اسلام التیام پیدا کند».

مطالب مرتبط
captcha