غربی‌ها با ابزار فرهنگی بر روی مسلمانان شمشیر می‌کشند
کد خبر: 3382907
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۶
رحماندوست در واکنش به حضور «رشدی» در فرانکفورت:

غربی‌ها با ابزار فرهنگی بر روی مسلمانان شمشیر می‌کشند

گروه ادب: نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه واکنش کشورهای اسلامی در دعوت از سلمان رشدی به نمایشگاه فرانکفورت سخت خواهد بود، گفت: کشورهای غربی با ابزارهای فرهنگی بر روی مسلمانان شمشیر می‌کشند.

مجتبی رحماندوست، نماینده مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) درباره حضور سلمان رشدی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت گفت: کشورهایی مانند آلمان با این اقدام خود نه تنها نشان می‌دهند که مسائل حقوق بشر و انسان‌ها برای آنها موضوعیت ندارد که به آن احترام بگذارند، بلکه به جای انجام این کار با ابزار فرهنگی به روی مسلمانان شمشیر می‌کشند.

وی افزود: این اقدام نشان می‌دهد که آنها به خودبرتربینی گذشته خود برگشته‌اند و می‌خواهند غیر خود را آزار داده و برتری خیالی که دارند را به رخ جهانیان بکشند و از سوی دیگر با این اقدام آنها به جنگ مسلمانان می‌روند.

رحماندوست در ادامه بیان کرد: کشورهای اسلامی باید با نگاه تردید به سیاست‌های اروپایی نگاه کنند و اگر کسی حرف آنها را باور نکند نیز حق دارند، همچنین ضرورتی نداشت که مسئولان نمایشگاه فرانکفورت از سلمان رشدی برای افتتاحیه یا سخنرانی در این نمایشگاه دعوت کنند و به عمد از چنین فردی دعوت شده که عنصری مرتد بوده و از نگاه جامعه اسلامی و مسلمانان مترود است.

باید سیاستی حساب شده داشته باشیم

وی تصریح کرد: بازتاب چنین اقدامی که رشدی به عنوان افتتاح کننده نمایشگاه فرانکفورت انتخاب شده، از سوی کشورهای اسلامی سخت خواهد بود و این نشان می‌دهد که آنها نمی‌خواهند برای افکار عمومی مسلمانان جهان جایگاهی قائل شوند و چنین عملکردی به نفع آنها نخواهد بود و نخستین کسانی که نسبت به این موضوع اعتراض خواهند کرد مسلمانان آلمان و سپس مسلمانان جهان هستند.

این نماینده مجلس ادامه داد: ما گاهی اوقات به آنها حرف‌های ضدصهیونیستی می‌زنیم، می‌گویند حرف‌های تفرقه‌افکنانه می‌زنید و باید سؤال کرد، اسرائیل را اشغالگر گفتن تفرقه‌افکنانه است یا دعوت از سلمان رشدی برای نمایشگاه کتاب؛ از این رو آنها بذر نفاق و تفرقه را میان مسلمانان و غیرمسلمانان می‌پاشند؛ از این رو این موضوع هیچ سودی برای هیچ قشری ندارد و کار نابخردانه‌ای است.

رحماندوست یادآور شد: سیاست ما برای چنین اتفاق نامیمون و اشتباهی باید حساب‌ شده باشد، اما باید فکر بیشتری کرد و اگر آلمان بخواهد چنین موضع‌گیری را در نمایشگاه کتاب فرانکفورت در رأس برنامه‌های خود قرار دهد، عدم حضور ایران مناسبتر از حضورش است.

مطالب مرتبط
captcha