پایان سومین دوره آموزشی قرآنی ویژه مربیان قرآن در اندونزی
کد خبر: 3384367
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸

پایان سومین دوره آموزشی قرآنی ویژه مربیان قرآن در اندونزی

گروه بین‌الملل: سومین دوره آموزشی قرآنی ویژه مربیان قرآن در اندونزی به همت دار القرآن آستان مقدس امام حسین(ع) در شهر «جاکارتا»، پایتخت این کشور به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «دارالقرآن آستان حسینی»، سومین دوره آموزشی قرآنی با حضور 23 مربی قرآن از استان‌های مختلف اندونزی و به همت شعبه دارالقرآن آستان حسینی در این کشور برگزار شد.
در مراسم پایانی این دوره که در شهر «جاکارتا»، پایتخت اندونزی برگزار شد، « شیخ مهیمن زین»، رئیس انجمن حافظان و قاریان این کشور حضور داشت.
این دوره آموزشی قرآنی که روز شنبه، 18 مهرماه، به کار خود پایان داد، به مدت دو هفته و با مشارکت جمعی از فعالان دینی و قرآنی اندونزی از جمله «فضلان زین الدین»، قاری و داور بین‌المللی قرآن و شماری از امامان مساجد و کارشناسان علوم قرآن از مذاهب مختلف اسلامی برگزار شد.
این دوره شامل ارائه دروسی در زمینه احکام تجوید در دو بخش نظری و عملی، روش‌های حفظ قرآن، صوت و لحن بود و شرکت‌کنندگان در این دوره جزء عم(جزء 30 قرآن) و مجموعه‌ای از تواشیح و سروده‌های اسلامی را حفظ کردند.
لازم به ذکر است، هیئت قرآنی آستان مقدس امام حسین(علیه‌السلام) در طول چهار سال اخیر فعالیت‌های قرآنی گسترده در اندونزی و کشورهای جنوب شرق آسیا داشته است و در همین راستا، شعبه دارالقرآن آستان مقدس حسینی اخیرا در شهر جاکارتا، پایتخت اندونزی افتتاح شد.

captcha