استقبال گسترده شیعیان هند از ماه محرم
کد خبر: 3385613
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۳

استقبال گسترده شیعیان هند از ماه محرم

گروه بین‌الملل: در ایام ماه محرم شیعیان در شهرهای مختلف هندوستان از جمله «الله آباد» از جشن و شادی پرهیز کرده و با پوشیدن لباس سیاه به عزاداری می‌پردازند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه «Times of India»، در ایام ماه محرم که یادآور شهادت امام حسین(ع) و یاران وفادار ایشان در کربلا است، شیعیان در شهرهای مختلف هندوستان از جمله «الله آباد» از جشن و شادی پرهیز کرده و با پوشیدن لباس سیاه به عزاداری می‌پردازند.

«رضوان حیدر رضوی» از رهبران دینی در شهر «الله آباد» هند در آستانه محرم الحرام گفت: محرم اولین ماه تقویم قمری و ماه عزا است.  بیش از 1400 سال پیش امام حسین (ع) در برابر بی‌عدالتی‌ها ایستاد. آن حضرت به همراه 72 تن از یارانش در صف‌آرایی مقابل لشگر شیاطین به شهادت رسید. واقعه کربلا بیانگر بزرگ‌ترین ایثار برای رضای خدا در طول تاریخ است.

رئیس کمیته اجرایی «درگاه مولا علی سید عزادار حسین(ع)» هندگفت: در شهر «الله آباد» 40 مسجد و 250 تکیه عزاداری وجود دارد که مختص ماه محرم است.

بنابراین گزارش، مراسم عزاداری در اماکن و مناطق مختلف الله آباد برگزار می‌شود که اوج آن در ایام تاسوعا و عاشورا صورت می‌گیرد.

ساکنان اکثرا مسلمان این شهر از مقامات محلی درخواست کرده‌اند که نسبت به پاگیزگی و آذین‌بندی شهر اقامات مناسب را به عمل آورند.

همجنین از اداره برق الله آباد درخواست شده است نسبت به تامین میزان برق لازم در ایام عزاداری اهتمام ورزد و در مسیرهای عزاداری نور کافی را تأمین کند.

مقامات محلی نشستی را با کمیته‌های محرم برگزار کرده‌اند تا از این طریق مقدمات لازم برای اجرای مناسب مراسم محرم را فراهم کنند.

captcha