پوتین لایحه حفظ حرمت کتاب‌های آسمانی را به مجلس دومای روسیه ارجاع داد
کد خبر: 3385932
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۳

پوتین لایحه حفظ حرمت کتاب‌های آسمانی را به مجلس دومای روسیه ارجاع داد

گروه بین‌الملل: «ولادیمیر پوتین»، رئیس جمهور روسیه، لایحه حفظ حرمت کتاب‌های ادیان توحیدی را برای تصویب قانونی در این زمینه، به مجلس دومای این کشور ارجاع داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)  به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الشروق»، ولادیمیر پوتین، روز چهارشنبه، 22 مهرماه، لایحه حفظ حرمت کتاب‌های قرآن، انجیل، تورات و کتاب مقدس بوداییان را به منظور تصویب قانونی در این زمینه و منع معرفی آن‌ها به عنوان کتاب‌های افراط‌گرایانه به مجلس دوما ارجاع داد.
براساس این لایحه، محتوای کتاب‌های انجیل، قرآن، تورات و کتاب مقدس بوداییان نباید به‌عنوان کتاب‌های حاوی موضوعات افراطی معرفی شود.
لازم به ذکر است، دادگاه شهر «یوژنوساخالینسک»(مرکز استان ساخالین روسیه) اخیرا در حکمی کتاب «دعا به خدا و اهمیت آن در اسلام» را به بهانه دربرداشتن آیات و سوره‌هایی از قرآن، افراط‌گرایانه خوانده بود.
«یاروسلاو نیلوف»، رئیس کمیسیون امور تشکیلات و سازمان‌های مذهبی مجلس دومای روسیه در این باره گفت: تدابیر و پیشنهادهای لازم برای صیانت از کتاب‌های آسمانی در برابر اقدامات تحریک‌آمیز بررسی خواهد شد.
وی افزود: از جمله این تدابیر، درخواست از دادگاه عالی روسیه برای صدور بخشنامه‌ای به قضات دادگاه‌های کشور برای رعایت کامل حرمت کتاب‌های آسمانی و ممنوعیت تحقیق درباره این کتاب‌ها از سوی سازمان‌‎های امنیتی و قضایی است.
مطابق قانون اساسی روسیه، ادیان مسیحیت ارتدوکس روس، اسلام و یهود و همچنین اعتقادات بودایی رسمی و پذیرفته شده محسوب می‌شوند.
بیش از 20 میلیون مسلمان در روسیه زندگی می‌کنند که اکثرا در مناطق قفقاز، ولگا و بخش‌های مرکزی این کشور به سر می‌برند.

captcha