لزوم تفکر در حقیقت قیام حسینی/ این تعقل ما را هدایت می‌کند
کد خبر: 3390980
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
دعائی بیان کرد:

لزوم تفکر در حقیقت قیام حسینی/ این تعقل ما را هدایت می‌کند

گروه اندیشه: یک کارشناس مذهبی با تأکید بر تفکر در حقیقت قیام حسینی، گفت: امام حسین(ع) در کربلا جان خود را فدا کرد تا یک «چرا؟» در تاریخ باقی بماند، اگر در حقیقت قیام عاشورا تفکر کردیم آنگاه این تعقل ما را هدایت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، حجت‌الاسلام احد دعائی، روحانی مبلغ اعزامی از حوزه علمیه قم دیروز، 28 مهر در مراسم عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) که با حضور کارکنان جهاد دانشگاهی ایلام و دانشجویان مرکز علمی کاربردی این واحد در مسجد امام علی(ع) برگزار شد با تأکید بر عزاداری آگاهانه و تفکر در حقیقت قیام حسینی، اظهار کرد: باید از خودمان سئوال کنیم که چرا حضرت اباعبدالله(ع) در رویداد عظیم عاشورا جان خود را فدا کرد؟
وی با اشاره به سفارش خداوند در آیات قرآن به تفکر، گفت: در آیات و روایات همواره انسان به تفکر دعوت شده است، اگر واقعه کربلا را بازخوانی کنیم می‌بینیم که در آن دوران، منکر همان جهل مردم و عدم تعقل در آنها بود، جریانی که از ماجرای حکمیت و پس از آن خوارج آغاز شد و تا به امروز می‌توان آن رویکرد را در فرقه‌هایی نظیر وهابیت، طالبان و داعش مشاهده کرد.
حجت‌الاسلام دعائی، افزود: امام حسین(ع) در کربلا جان خود را فدا کرد تا یک «چرا؟» در تاریخ باقی بماند، مثل جریان وصیت حضرت زهرا(ص) که از امام علی(ع) درخواست کرد پیکر مطهر ایشان را شبانه و مخفیانه دفن کند. اگر این «چرا؟» در ذهن پدید آمد و در حقیقت قیام عاشورا تفکر کردیم آنگاه این تعقل ما را هدایت می‌کند.
یادآور می‌شود، در این مراسم ویژه برنامه‌هایی نظیر قرائت زیارت عاشورا، نوحه و روضه‌خوانی، توزیع نذری با حضور کارکنان جهاد دانشگاهی ایلام و دانشجویان مرکز علمی کاربردی این واحد برگزار شد.

captcha