بازنگری در خویشتن و بازگشت به فطرت پاک؛ پیام نامه رهبری به جوانان اروپا
کد خبر: 3459435
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
رایزن فرهنگی ایران در مالزی عنوان کرد؛

بازنگری در خویشتن و بازگشت به فطرت پاک؛ پیام نامه رهبری به جوانان اروپا

گروه بین‌الملل: علی‌اکبر ضیائی گفت: پیام نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا بازنگری در خویشتن و بازگشت به فطرت پاک است، امری که در هجوم رسانه‌های صهیونیستی و غربی گم شده است.

علی‌اکبر ضیائی، رایزن فرهنگی ایران در مالزی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) در ارتباط با تأثیر نامه آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب در روشنگری جوانان کشورهای غربی، گفت: نامه دوم مقام معظم رهبری به جوانان کشورهای غربی در امتداد تأثیرگذاری نامه نخست بر افکار عمومی جوانان نوشته شده است و مطمئنا اگر اطلاع‌رسانی خوبی نسبت به آن صورت بگیرد شاهد تحولاتی نوین در این عرصه خواهیم بود.

وی بیان کرد: زمانی تبلیغات گروه‌های افراطی برای جذب جوانان مؤثر واقع می‌شود که زمینه‌های لازم برای باروری چنین باورهایی در میان جوانان وجود داشته باشد.

رایزن فرهنگی ایران در مالزی ادامه داد: سه علت عمده در جذب جوانان به سوی جریان‌های افراطی وجود دارد که همه آن موارد در نامه اول و دوم رهبر معظم انقلاب و کیفیت بررسی آنها برای ترویج اعتدال‌گرایی عقلانی بر اساس آموزه‌های دینی مورد تأکید قرار گرفته است.

ضیائی گفت: در عصر حاضر مخاطب قرار دادن جوانان غرب به‌صورت مستقیم و بدون مجاملات سیاسی بسیار ضروری است و این اقدام رهبر معظم انقلاب بیانگر هوشمندی ایشان در سرزمینی است که بار فرهنگ و تمدن اسلامی را بر دوش می‌کشد.

وی اظهار کرد: بر اساس خطوط اساسی که آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده‌اند غرب دارای ساختار آموزشی است که اگر اندیشمندان، فلاسفه دینی و سیاستگذاران آموزشی به آن توجه نکنند در آینده نزدیک تعداد بیشتری از افراد به سمت جریان‌های افراطی موافق با مسلمانان و مخالف با غرب سوق داده خواهند شد، یعنی غرب قربانی یک جریان افراطی دو سویه خواهد شد.

خلأ معنوی؛ دلیل گرایش جوانان غربی به افراط‌گرایی

رایزن فرهنگی ایران در مالزی با تأکید بر ضرورت اصلاح ساختارهای آموزشی غرب، افزود: نظام آموزشی غرب بیشتر با تکیه بر علوم و تکنولوژی بوده و در این جهت پیشرفت‌های نوین و چشمگیری داشته است؛ اما غفلت غرب از معنویت و دین سبب شده است که بسیاری از جوانان تحصیل‌کرده غربی نتوانند در سیر شتابان علوم و تکنولوژی خلأهای معنوی خویش را برآورده کرده و به سمت گروه‌های افراطی مسیحی و یا اسلامی گرایش پیدا کنند.

وی عنوان کرد: از دیگر نکات نامه دوم رهبر معظم انقلاب به جوانان غربی به انگیزه‌های درونی و آرمان‌های فردی آنان برمی گردد، چراکه اگر این انگیزه‌ها خوب مدیریت نشوند موجب گرایش جوانان به یکی از جریان‌های افراطی خواهد شد.

ضیائی ادامه داد: در واقع پیام رهبر معظم انقلاب در این نامه بازنگری در خویشتن و بازگشت به فطرت پاک است، امری که در هجوم رسانه‌های صهیونیستی و غربی به شدت مورد صدمه قرار گرفته و گم شده است.

بازتاب گسترده نامه رهبری در رسانه‌های مالزی و اندونزی

وی با اشاره به بازتاب خوب نامه رهبر معظم انقلاب در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مالزی و اندونزی، اظهار کرد: این پیام به زبان‌های چینی، مالائی و انگلیسی در بسیاری از صفحات کاربران مالزیایی منتشر شده و امکان دسترسی جوانان و مردم مالزی را به این پیام مهم فراهم آورده است.

رایزن فرهنگی ایران در مالزی در پایان با بیان این حمایت‌های اقتصادی صهیونیسم در ایجاد گروه‌های افراطی تأثیرگذار بوده است، گفت: اگر دولتمردان غربی و استکبار جهانی حقوق مسلم مردم را رعایت می‌کردند و ارزش‌های انسانی و حقوق مردم در لابلای طمع‌کاری کارتل‌های(نوعی شرکت‌) اقتصادی صهیونیستی و اقتصاد بیمار جهانی پایمال نمی‌شد اکنون ما شاهد شکل‌گیری گروه‌های افراطی به نام‌های مختلفی مانند داعش نبودیم.

captcha