افزایش گرایش زنان دانمارکی به داعش
کد خبر: 3469204
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸

افزایش گرایش زنان دانمارکی به داعش

گروه بین‌الملل: شمار زنان دانمارکی که به همراه فرزندانشان به گروه تروریستی داعش ملحق می‌شوند، همچنان رو به افزایش است.

افزایش گرایش زنان دانمارکی به داعش
به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) به نقل از روزنامه «cphpost»، شمار زنانی که از کشور دانمارک برای پیکار و خدمت‌رسانی به داعش به این گروه تکفیری ـ تروریستی می‌پیوندند، سیر صعودی به خود گرفته و زنان این کشور اروپایی فرزندان خود را نیز برای خدمت زیر پرچم داعش ترغیب می‌کنند.

بر اساس گزارش آژانس امنیتی دانمارک (PETاز سال 2014 میلادی شمار زنانی که دانمارک را به قصد گرویدن به گروه موسوم به «دولت اسلامی» یا همان داعش ترک کرده‌اند، روندی رو به رشد را از خود نشان می‌دهد. با این حال این آژانس اعداد و ارقامی را در این خصوص ارائه نداده است.

به گفته این مرکز، بسیاری از زنان داوطلب پیوستن به داعش مادرانی هستند که فرزندان خردسال خود را نیز در سفر به مناطق تحت کنترل داعش همچون سوریه و عراق با خود می‌برند تا در خدمت این سازمان تروریستی درآیند.

همچنین بر اساس مرکز تحلیل تروریسم (CTA) به نقل از «Radio24Syv»، مادرانی به همراه فرزندان کودک و نوجوان خود از قاره اروپا از جمله دانمارک به سوریه و عراق سفر کرده‌اند.

آژانس امنیتی دانمارک (PET) می‌گوید که از ماه ژوئن 2014، شمار این زنان سفر کرده به مناطق جنگی داعش به طور معناداری افزایش یافته است.

این آژانس می افزاید: پیش از ژوئن 2014 تعداد زنان سفر کرده و داوطلب خدمت به داعش حدود 8 درصد تعدادکل داوطلبان بوده که این میزان از ژوئن 2014 تاکنون به حدود 24 درصد یعنی 3 برابر رسیده است.

همچنین به گفته این آژانس، از سال 2012 میلادی دست کم 125 نفر از دانمارک برای پیوستن به داعش به سوریه و عراق سفر کرده‌اند که 10 درصد این افراد را زنان تشکیل می‌دهند

captcha