نقشه داعش برای ترور نخست‌وزير هند
کد خبر: 3470115
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱

نقشه داعش برای ترور نخست‌وزير هند

گروه بین‌الملل: سازمان اطلاعات هند درباره امكان حمله گروه تروريستی داعش به نخست‌وزير اين كشور در مراسم جشن استقلال هند هشدار داد.

نقشه داعش برای ترور نخست‌وزير هند
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، سازمان اطلاعات هند هشدار داد که ممکن است نارندرا مودی، نخست وزیر این کشور در جریان مراسم جشن استقلال در روز سه‌شنبه، ششم بهمن‌ماه از سوی کودکان انتحاری که داعش آنها را جذب می‌کند، هدف حمله قرار گیرد.
مودی سال گذشته در جریان مراسم جشن استقلال هند ناگهان برای دیدار با برخی از کودکان از کمربند امنیتی خود عبور کرد.
در پی هشدار سازمان اطلاعات هند در خصوص احتمال زمینه‌سازی گروه‌های تروریستی از جمله عناصر داعش برای حمله‌ای انتحاری علیه نخست وزیر هند، تیم محافظ وی در نگرانی به سر می‌برد و اطلاعات حاکی است که کودکان 12 تا 15 ساله که استفاده از سلاح و مواد منفجره را فرا گرفته‌اند، ممکن است به داخل هند نفوذ کرده باشند.
یکی از منابع هندی گفت: مسئولان امنیتی هند به مودی توصیه کرده‌اند که از کمربند امنیتی خود در جریان مراسم جشن استقلال با توجه به وجود چنین اطلاعاتی، عبور نکند و از نیروهای پلیس دهلی خواسته شده است تا افراد مظنون احتمالی را زیر نظر بگیرند.
این منبع افزود: یک تیم ویژه پلیس نیز مأمور ادامه جست‌وجو شده است زیرا این تیم در ارتباط با تهدید کنونی تماس تلفنی ناشناسی دریافت کرده است.
داعش به تازگی تصاویری را منتشر کرد که از فراگیری و استفاده از سلاح‌های اتوماتیک و راکت توسط کودکان و آموزش‌های نظامی آنها حکایت داشت.
در تاریخ 25 دی‌ماه، نامه تهدیدآمیزی با امضای داعش منتشر شد که خبرگزاری «ایانس» قسمتی از آن را بازتاب داد. در این نامه تروریست‌ها نارندرا مودی، نخست وزیر و مانوخارا باریکارا، وزیر دفاع هند را به‌دلیل جلوگیری از استفاده از گوشت گاو در غذا تهدید کرده و گفته‌اند: «با شما همان کاری را خواهیم کرد که با منع‌کنندگان گوشت گاو می‌کنند».
یادآور می‌شود، حزب «بهارتیا جاناتا» بلافاصله بعد از قدرت گرفتن در انتخابات پارلمانی ماه مه گذشته در چندین ایالت هند، برای ذبح گاو و نگهداری یا خوردن گوشت آن مجازات جنایی تعیین کرد.
captcha